Eng

Na sajmu organske hrane „Biofach“ ugovoreni poslovi za domaće kompanije premašuju 8 miliona evra

Vreme čitanja: 2 min

Domaće kompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ u Nirnbergu ugovorile su poslove čija vrednost premašuje osam miliona evra. Na sajmu, koji se od 13. do 16. februara održao u Nemačkoj, predstavilo se osam srpskih kompanija na paviljonu Srbije, i to „Menex“ i „MDDP Janić“ iz Kruševca, „Ecoagri Serbia“ iz Bele Crkve, „Frutorga“ iz Prokuplja, „Medino“ iz Krnjeva, „ITN GROUP“ iz Beograda, ”Es Komerc“ iz Prijepolja  i “DBA Promet” iz Arilja.

„Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach, pokazuju da su domaće firme imale više od 900 B2B sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD, Kanade, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na više od osam miliona evra uz potpisane ugovore“, kaže Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova Privredne komore Srbije (PKS).

U okviru nacionalnog paviljona Srbije, pod sloganom “We speak organic”, srpski organski proizvođači predstavili su širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda, navela je Lalović.

„Ovogodišnji sajam ugostio je 2.550 izlagača iz 94 zemlje sveta i bio je prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje koji je pokazao da je otporan na krizu“, kaže Lalović.

Ove godine je prvi put organizovana i studijska poseta sajmu organske i prirodne kozmetike “VIVANESS” koji se održava u okviru sajma “Biofach”. “VIVANESS” je posetilo šest proizvođača organske i prirodne kozmetike iz Srbije: “All Nut”” MNS”, “Najbolje iz prirode”, Amelles kozmetika”, Matrina cosmetics” i “Royal Balm”.

Oko 35.000 posetilaca iz 128 zemalja prisustvovalo je vodećem svetskom sajmu organske hrane „Biofach“ i Međunarodnom sajmu prirodne i organske kozmetike “VIVANESS”.

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation” uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom „Serbia Organica“. 

Iako zauzima tek oko jedan odsto ukupnog svetskog tržišta hrane, organski proizvodi postaju sve traženija roba u svetu i sve je značajnije učešće ovih proizvoda u svetskim trgovinskim tokovima. Podaci pokazuju da se organska proizvodnja u Srbiji 2023. godini odvijala se na ukupnoj površini od oko 45.000 hektara, bilo da se radi o proizvodima koji su već sertifikovani ili onima koji su u procesu dobijanja sertifikata za organski proizvod.

Na štandu Srbije, uz podršku Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) organizovani su i sastanci domaćih proizvođača sa multistejkholderima, pod nazivom Partnership for Sustainability „Partnerstvo za održivost“.

Photo: PR PKS

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top