Ljudi zainteresovani za hibride i električne automobile, ali i dalje vlada veliko nepoverenje u tehnologiju

električna vozila

Istraživanje pokazuje da sve više građana razmatra mogućnost da u budućnosti kupi električni ili hibridni automobil, ali da poverenje u ovu tehnologiju i dalje izostaje kod većine. Najviše dilema vezano je za pouzdanost i dugoročnu upotrebu ovih vozila, dok finansijski aspekt dodatno otežava odluku. Rezultati dolaze iz istraživanja agencije Lidington Research.

Električna vozila i prepreke poverenja

Prema podacima za kraj 2024. godine, električna vozila još uvek nisu osvojila poverenje većine domaćih kupaca. Čak 64,5 odsto ispitanika izjavilo je da ne bi razmotrilo njihovu kupovinu, dok je svega 19,2 odsto otvoreno za tu opciju. Među onima koji odbijaju ovu ideju, 41,8 procenata navodi nedostatak poverenja u samu tehnologiju kao glavni razlog. Podaci pokazuju i jednu zanimljivost, oni koji voze određene marke automobila pokazuju veću otvorenost za električna vozila. Tako su vlasnici Renoa, Pežoa, Tojote i Citroena spremniji da u budućnosti razmisle o kupovini električnog modela, rezultati su istraživanja agencije Lidington Research.

Ipak, dominantno mišljenje učesnika ankete jeste da električna vozila u narednih 15 godina neće pobediti automobile sa motorima na unutrašnje sagorevanje. Više od dve trećine anketiranih smatra da je takav scenario malo verovatan, dok manje od 15 procenata veruje u potpunu tranziciju u tom periodu.

Finansijski faktor takođe ima veliku ulogu, a najveći broj ispitanika istakao je da bi za električni automobil bio spreman da izdvoji do 20.000 evra, što ukazuje na osetljivost tržišta na cenu i ograničene budžete.

Hibridi kao realnija opcija

Za razliku od električnih vozila, hibridi imaju znatno veću šansu kod domaćih kupaca. Čak 41 procenat ispitanika izjavio je da bi razmislio o kupovini hibridnog vozila u budućnosti, dok je 42 odsto reklo da to ne bi učinilo. Među onima koji odbijaju hibride, 54,7 procenata ponovo kao ključni razlog navodi manjak poverenja u tehnologiju.

Kada se posmatra trenutni vozni park, ispitanici koji voze Reno, Škodu, Citroen i Pežo češće pokazuju spremnost da u budućnosti razmisle o hibridima. To znači da otvorenost ka novim tehnologijama zavisi i od navika i iskustava koje ljudi već imaju sa svojim automobilima.

Sve u svemu, istraživanje jasno pokazuje da postoji određeni nivo zainteresovanosti, naročito za hibride, ali i duboko ukorenjeno nepoverenje u nove tehnologije. Upravo to je najveći izazov za proizvođače i prodavce – da kroz kvalitet, transparentnost i edukaciju smanje jaz između interesovanja i stvarne kupovine.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search