Nismo ni svesni koliko nas umaraju najjednostavniji predmeti. Kada biste izbacili svu kozmetiku iz kupatila i okrenuli se oko prostorije, mogli biste duboko da izdahnete. Odmor za vaše oči, za vaš um dolazi od vizuelnog raspremanja.
Najnoviji trend na društvenim mrežama sa sobom nosi važne poruke. Ideja visual declutteringa je da skinete ili prekrijete etikete na proizvodima koje svakodnevno koristite kako biste mogli da se fokusirate na sam proizvod, a ne na brend. Jednostavni jutarnji ritual umivanja postaje gušenje u fontovima, bojama, oblicima, crtežima…
Kao da nema bekstva od stimulišućeg, invazivnog brendiranja koje se saživelo s nama. Iako nije široko proučavan, koncept „zamora od brenda“ se uvlači u naš uobičajeni govor dok se ljudi suprotstavljaju načinu na koji se svaki budni trenutak koristi kao prilika da nam nešto prodaju. Šta dobijamo kad otkinemo ili prekrijemo etikete i kako nam vizuelno raspremanje pomaže da se borimo protiv prekomerne kupovine?

Estetika ili osvešćivanje problema?
Minimalizam se u dizajnu odlikuje neutralnim bojama i pravilnim oblicima i sinonim je za elegantnu jednostavnost. Iako neutralne bočice u kupatilu možda podsećaju na minimalizam, ovaj trend je više od toga. Ljudi su u mogućnosti da se fokusiraju na kvalitet proizvoda, a ne na brend s kojim ga povezuju. Ovo im omogućava da prave svesnije odluke o kupovini. Vizuelna tišina nekima pomaže i da obuzdaju svoje impulsivne navike u kupovini.
Pakovanje proizvoda je strateški osmišljeno kako bi privuklo pažnju ljudi i ubedilo ih da kupe na kraći i duži rok. Istraživanja pokazuju da kada potrošači koriste proizvod i upoznaju se sa njegovim dizajnom, njihova percepcija brenda se posledično oblikuje, što dizajn ambalaže čini sastavnim delom ukupne poslovne strategije. Visual declutternig vam pomaže da izuzmete ovaj faktor u kupovini i borite se protiv potrošačkog mentaliteta koji je svuda oko vas.
Borba protiv prekomerne kupovine
Da li vam trebaju tri losiona za telo i pet različitih rumenila? Kako birate koji od vaša četiri parfema da stavite? Udaljite se od vaših polica i razmislite o potrebama koje ispunjavaju vaši proizvodi.
Obrišete li brend, zanemarite li preporuke influensera moći ćete pravilnije da ocenite kvalitet proizvoda i bez pritiska sami odlučite da li vam on odgovara. Trendovi se menjaju konstantno, a društvene mreže nas stalno pozivaju da se priključimo najnovijem. Visual decluttering može biti korak ka svesnijem biranju proizvoda, a samim tim i smanjenju kupovine.
Foto: Freepik/Unsplash