Osobe sa invaliditetom često se suočavaju sa brojnim preprekama u svakodnevnom životu, od pristupa javnim prostorima do obavljanja osnovnih dnevnih aktivnosti koje mnogi uzimaju zdravo za gotovo.
Upravo ti izazovi inspirisali su mladi dvojac, Bojana Martinovića i Rastka Damnjanovića da kreiraju inovativno rešenje za olakšavanje obavljanja svakodnevnih aktivnosti osoba s invaliditetom – aplikaciju Inclusio.
Inclusio je sistem koji pomaže osobama sa invaliditetom u pristupu objektima na javnim mestima kao što su banke, pošte, marketi i slično. Zasniva se na obaveštavanju zaposlenih u ovim objektima o prisustvu osobe sa invaliditetom, kao i o tačnom problemu i načinu na koji je potrebno da joj se pruži pomoć. Cilj je da se obezbedi nesmetano funkcionisanje za svakog pojedinca, pomogne kompanijama i njihovim zaposlenima da pruže najbolju moguću uslugu svim svojim klijentima, kao i da se podigne opšta svest o potrebama osoba sa invaliditetom.
“Oduvek sam bio svestan poteškoća s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom, a tehnologija je bila alat koji mi je omogućio da pronađem rešenje za neke od tih problema,” počinje razgovor za Odrzime.rs ESG Web Platformu Bojan, kome je lično iskustvo sa invaliditetom podstaklo želju da kroz tehnologiju unapredi živote ljudi suočenih sa sličnim izazovima. On je rođen kao slabovida osoba, što ga nije sprečilo da bude samostalan i da se kreće gradom bez pomoći drugih. Nailazio je na mnoge barijere dok je pokušavao da obavlja svoje svakodnevne aktivnosti, uglavnom pri poseti filijala kompanija poput banaka, prodavnica, pošta itd.
On dalje ističe da je, uprkos brojnim tehnološkim rešenjima i aplikacijama namenjenim određenim tipovima invaliditeta, postojala praznina u komunikaciji između osoba sa invaliditetom i zaposlenih u javnim objektima. “Naša aplikacija Inclusio premošćava tu prazninu tako što omogućava korisnicima da efikasno komuniciraju svoje potrebe zaposlenima u realnom vremenu, što značajno olakšava njihovu svakodnevnu interakciju,” naglašava Martinović.
Inclusio se razvijao na temeljima Martinovićevog diplomskog i master rada koji su se bavili pristupačnošću u kontekstu pametnih gradova. “Nakon završetka studija, nastavio sam istraživanje i brzo sam uočio da je potrebno proširiti naš fokus i na druge tipove invaliditeta, kao što su gluvonemost, gde komunikacija može biti posebno izazovna,” objasnio je on. “Naša aplikacija korisnicima omogućava da unapred obaveste zaposlene o svojoj invalidnosti i potrebama, što može značajno smanjiti nesporazume i poboljšati iskustvo.”
Ova dvostruka aplikacija funkcioniše tako što korisnici sa invaliditetom koriste jednu verziju koja je prilagođena svim tipovima invaliditeta, dok druga verzija aplikacije biva instalirana kod zaposlenih u objektima kao što su trgovine, banke, i zdravstvene ustanove. “Kada osoba sa invaliditetom uđe u objekat, sistem automatski obaveštava zaposlene i prikazuje ključne informacije o potrebama te osobe. Jednostavan je za korišćenje i izuzetno efikasan,” detaljno opisuje Damnjanović proces rada aplikacije.
Zahvaljujući uspehu pilot projekta, Inclusio je započeo svoj nastup na tržištu. “Prošle godine smo “onboardovali“ OTP banku, a zatim i A1 Srbiju kao naše prve velike klijente. To su za nas bili veliki koraci ka postizanju našeg cilja da omogućimo veću pristupačnost u najčešće korištenim uslugama. U narednih godinu dana, u planu je da broj lokacija na kojima je Inclusio implementiran dostigne 1000, čime ćemo postići samoodrživost, a takođe i biti široko prepoznati kao rešenje koje olakšava posetu objektima u većini osnovnih kategorija. Pored kategorije banaka i telekomunikacionih operatera u kojima je moguće uključivanje još kompanija, fokusirani smo na pokrivanje maloprodaje, radnji, apoteka, zdravstvenih ustanova, ugostiteljskih objekata, kao i centara za socijalni rad i ekspozitura pošte,” navodi Damnjanović.
Pored unapređenja pristupačnosti, Inclusio doprinosi i pozicioniranju brendova kao društveno odgovornih. “Radimo na širenju našeg uticaja na što više objekata i usluga, što ne samo da pomaže osobama sa invaliditetom, već i kompanijama daje priliku da pokažu svoju posvećenost pristupačnosti i društvenoj odgovornosti,” zaključuje ovaj mladi dvojac, ukazujući na značajne benefite koje aplikacija nudi kako korisnicima, tako i poslovnim partnerima.
Više informacija o samoj aplikaciji, kao i tome kako možete da postanete partner, možete pronaći na sajtu inclusio.rs
Foto: Katapult Accelerator