ESG kroz ženske oči: Održana konferencija ,,Ženama je mesto u biznisu“

Konferencija ,,Ženama je mesto u biznisu” održana je juče u hotelu Moskva u organizaciji tri portala –  BIZLife, WebMind i OdržiMe.

Svaki portal imao je svoj panel na kom su žene, iz ugla biznisa, IT sektora i sektora održivog razvoja rasvetlile probleme sa kojima su se susretale tokom svog poslovnog puta.

ESG kroz ženske oči

Na panelu portala Održi me kojim je moderirao glavni urednik ovog portala Đorđe Odavić, govorilo se o tome kako ESG segment poslovanja mahom vode i guraju napred – žene.

Tamara Bullock iz kompanije Tetra Pak istakla je kako je ESG osnova njihovog poslovanja i da to nije deo naše agende, to je agenda.

“Tetra Pak je u srži bio muška kompanija, ali danas ima sve više žena u inženjerskim zanimanjima”, kaže ona.

Sandra Vlatković iz Swiss supported “E2E” programa objašnjava da je to ustvari projekat “Znanjem do posla” i da je u pitanju švajcarsko-srpski projekat.

“Jedan od fokusa je da se osnaže žene kako bi mogle da se uključe na tržište rada. Cilj je pomognemo mladim damama da donesu informisane odluke. Mlade devojke bi trebalo da znaju da ne treba da bude viđeno da se bave samo poslovima koji su “ženski”, objasnila je ona.

Nataša Šarić iz OIE Srbija objašnjava da njihova asocijacija postoji više od tri godine i pomaže zelenoj tranziciji u Srbiji.

“Tema rodne ravnopravnosti mi je oduvek interesantna, pričamo uvek o osnaživanju žena, ali nije to pitanje pravednosti, već pitanje koje je vezano za razvoj jedne zemlje. Nema razvoja bez ravnopravnog uključivanja žena u sve sfere”, kaže ona.

Šarićeva ističe da su u svim novim oblastima, šanse za žene i muškarce jednake, jer je jedan od najvećih problema nedostatak kadrova – muških kao i ženskih.

BIZLife panel

Na prvom panelu, čiji je moderator bio glavni i odgovorni urednik BIZLife-a Borislav Despotović, o svojim iskustvima govorile su uspešne dame iz sveta biznisa: Katarina Vidanović iz Delta Holdinga, Zoja Mršić iz Balkan Beta, Lidija Leković, vlasnica kozmetičke kompanije Leco, Milica Popović iz kompanije Delhaize i Ivana Keković iz Beohrama.

Većina učesnica panela nije imala poteškoće ili probleme na radnom mestu samo zato što su žene. Nasuprot tome kompanije u kojima rade im pružaju veliku podršku. Kako Katarina Vidanović, HR direktor u Delta Holdingu ističe, kod njih nema tradiconalnih podela na muške i ženske poslove.

Balkan Bet je još jedna kompanija u kojoj nema podela poslova. Kod njih je bitno šta pokažete u svom radu, tvrdi menadžerka za pravne poslove Zoja Mršić. ,,Rukovodeće pozicije zavise najviše od sposobnosti“, navodi ona. Prema njenim rečima, svako ima pravo na odsustvo, da li porodiljsko ili da mesec dana šetate po Boliviji.

Osim sposobnosti za dobre rezultate na poslu veoma je bitno i partnerstvo, čemu svedoči Milica Popović, menadžerka korporativnih komunikacija u kompaniji Delhaize. Milica je već 10 godina deo njihovog tima, koji je, kako ona naglašava, ključan za uspeh. ,,Kompanija vrednuje to i vrednosti koje danas nosim su vrednosti kompanije. Svi moji izazovi koje sam imala nisu imali veze sa polom“, ističe ona.

Ipak, u našem društvu postoje neki stereotipi. Direktorka firme ,,Beohram“ Ivana Keković je imala problem, jer je žensko i  bila je najmlađa u firmi u kojoj je direktor. Kako ona navodi, to se odnosi na neke obrasce ponašanja koje smo naučili i nema veze sa stručnošću.

,,To je bilo pre 15 godina, danas je to sigurno drugačije. Radim u građevini, proizvodimo prozore i vrata. Ja sam u muškoj branši, ali pošto žena može da zavrne sijalicu, zašto ne bi mogla da prodaje prozore. Muškarci često imaju takav stav da moraš da im staneš na crtu. Od žena se očekuje da budu 100 odsto svuda sve, to je stvarno nemoguće i teško. Ko mene pita da li mi je beba noćas spavala, ja moram da prodam prozore. Surov je ovaj svet prema ženama“, objašnjava Ivana.

Lidija Leković, vlasnica kozmetičke kompanije Leco, broji 30 godina preduzetničkog staža. Ona ni u jednom trenutku nije dozvoljavala da se posao deli na muški i ženski. ,,Moj stav je da kad sam u kancelariji nema polnih razlika – zadaci su zadaci, odluke su odluke, a da li ih izvodi muškarac ili žena, potpuno je nebitno. Intuitivno uvek dajem prednost ženama jer mogu šire da vide sliku, intuitivnije su“, kaže Lidija.

WebMind panel: Žene iz IT sektora

Na drugom panelu, koji vodi direktor WebMind-a Lazar Jovanović, svoje priče podelile su žene iz IT sektora. Njihova zajednička poruka je da tehnologije ne poznaju pol i da u IT sektoru može da uspe svako ko vredno radi. Ipak, to ne znači da se kroz poslovni razvoj nisu susretale sa nekim predrasudama.

Jelena Bratić, cloud security adviser u kompaniji Microsoft, je u IT industriji od samog početka. ,,Išla sam u srednju elektrotehnički školu i nas je bilo tri devojke u celoj smeni. I tada je postojalo ono ‘otkud ti tu?’ Tata mi je radio u banci, bilo je logičnije da izaberem srednju ekonomsku školu. Svi su hteli tada da rade u bankama“, kaže ona.

Zanimanje koje će biti najpoželjnije za deset godina, danas ne postoji. Moramo da ohrabrimo žene srednje generacije koje su visokoobrazovane da se nađu u IT sektoru.

Nataša Marković iz kompanije Galeb Group smatra da je najvažnija edukacija dece, posebno devojčica. ,,Dolaze nova zanimanja, devojčicama bi trebalo najbolje moguće predstaviti kako izgledaju određena zanimanja, da porazgovaraju sa menadžerima, sa ženama…”, smatra ona.

Jasminka Marošević iz kompanije Coders Lab je saglasna da je važno razbijanje predrasuda.

Izvor: BIZLife/Gorica Mitrović/Ivana Jaćimovski

Foto: BIZLife

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search