BYD osvaja evropsko tržište električnih vozila: Sponzoriše UEFA EURO 24 i gradi fabriku u Segedinu

U istorijskom potezu, kineska kompanija BYD, najveći svetski proizvođač električnih automobila, će tokom februara da u Evropu doveze svoj prvi prvi “roll-on/roll-off” (RORO) brod u Evropi, prevozeći preko 5.000 električnih vozila. Ovo predstavlja značajan korak za kinesku industriju električnih vozila, rešavajući probleme u transportu i jačajući njihovo prisustvo na evropskom tržištu.

Inače, BYD je u četvrtom tromesečju prošle godine postao najveći prodavac električnih automobila i tako pretekao glavnom takmaca, kompaniju Tesla. Planovi BYD-a su da bude među pet najvećih prodavaca električnih automobila u Evropi (otprilike 750.000 vozila godišnje). Jedna od aktivnosti u tom pravcu i je potpisivanje ugovora o partnerstvu sa UEFA EURO 24 u Nemačkoj.

Nedostatak posvećenog kapaciteta za transport sprečavao je kineske proizvođače EVs-a u Evropi, što je navelo BYD da planira nabavku osam ekskluzivnih RORO brodova u roku od dve godine. Ovaj strateški korak ima za cilj prevazilaženje konkurencije za mesta na brodovima i povećanje dostupnosti kineskih modela EVs-a na evropskom tržištu.

Rastući uticaj kineskih proizvođača automobila u Evropi proteže se dalje od prodaje vozila, pri čemu kompanije poput BAIC-a i GEELY-ja drže značajne udele u vodećim evropskim auto grupama. Međutim, donosioci politika se suočavaju sa dilemom jer EU istražuje da li niže cene kineskih EVs-a, koje su od 20% do 40% niže u odnosu na evropske konkurente, negativno utiču na konkurenciju, potencijalno dovodeći do ograničenja uvoza.

Inače BYD, najveći svetski proizvođač električnih automobila, u Segedinu gradi svoju prvu fabriku u Evropi, što će biti jedno od najznačajnijih ulaganja u mađarskoj privrednoj istoriji, a rezultat će biti otvaranje više hiljada novih radnih mesta.

Upravni odbor kineske kompanije, je nakon 224 rundi pregovora sa Nacionalnom investicionom agencijom, konačno odlučio da se u Segedinu izgradi prva fabrika ove kompanije na teritoriji Evrope, koja će sada biti šesta fabrika automobila u zemlji.

Sijarto je podsetio da su tri prestižne nemačke automobilske marke već prisutne u Mađarskoj, a to su Audi, BMW i Mercedes, koji su takođe ovde smestili značajan deo svoje strategije elektro mobilnosti.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search