Gartner:  2023. godina je trenutak istine za baterijska električna vozila

Nekoliko faktora će učiniti 2023. godinu pravim testom za odlučnost vlada i automobilske industrije u promociji baterijskih električnih vozila (BEV), tvrde analitičari Gartnera.

“2023. godina je trenutak istine za promociju potpune elektrifikacije”, rekao je Pedro Pacheco, potpredsednik analize u Gartneru. “Skok cena električne energije u Evropi čini troškove vožnje BEV manje atraktivnim, neke zemlje, poput Ujedinjenog Kraljevstva, Švajcarske i Australije, počinju da uvode oporezivanje EV. Pored toga, Kina je prekinula subvencije za električne automobile početkom 2023. godine, globalna infrastruktura za punjenje i dalje ima mnogo praznina u pokrivenosti, a prosečan kvalitet usluge je loš.”

Pored toga, oštar porast cena sirovina poput litijuma i nikla inherentno će povećati troškove BEV, što će otežati originalnim proizvođačima opreme (OEM) da zatvore razliku u ceni sa unutrašnjim sagorevanjem. Gartner očekuje da nestašica u lancu snabdevanja u automobilskoj industriji potraje i kroz 2023. godinu.

“Više od dve godine nakon početka pandemije, proizvođači automobila i dalje ne mogu da predviđaju kraj nestašica poluprovodničkih čipova ili nedostatak vozila koje mogu da proizvedu. Takođe se suočavaju sa nedostatkom ključnih materijala za BEV baterije, što dovodi do rasta cena roba”, rekao je Mike Ramsey, potpredsednik analize u Gartneru.

Nakon 2023. Gartner predviđa da će do 2026. godine više od 50% prodatih EV-a širom sveta biti automobili kineskih marki. “Postoji više od 15 kineskih kompanija koje prodaju EV-e, a mnoge od njih su manji i mnogo jeftiniji modeli od stranih konkurenata”, rekao je Ramsey. “I dok strani proizvođači poput Tesle, VW i GM prodaju puno EV-a u Kini, rast je mnogo brži kod kineskih kompanija.”

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search