Svaka kap je bitna: Rezervoar – projekat za očuvanje vodnih resursa Srbije

Kompanija Heineken Srbija i Nacionalna alijansa za lokalni i ekonomski razvoj (NALED) potpisali su danas u Gradskoj kući u Zaječaru dugoročni sporazum o saradnji, čime je pokrenut projekat ‘Rezervoar’.

Ciljevi projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa Srbije i poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za građane, a biće ostvareni obnovom javnih česama i arteških bunara sa fokusom na Novi Sad i Zaječar, prečišćavanjem otpadnih voda, edukacijom i studentskim posetama pivarama kompanije, kao i sprovođenjem brojnih volonterskih akcija za zaposlene. Ovom prilikom predstavnici kompanije Heineken Srbija potpisali su i sporazum o nastavku saradnje sa Gradom Zaječarom i Udruženjem ‘Za česme’, sa kojima će do kraja godine obnoviti tri česme i jedan arteški bunar na teritoriji ovog grada.

Cirkularna upotreba vode i obnova vodnih resursa jedan su od ključnih prioriteta Heinekenove strategije ‘Stvaramo bolji svet’ i inicijative ‘Svaka kap je bitna’, poručuju iz kompanije, a projekat ‘Rezervoar’, kako kažu, doprineće sprovođenju pomenute strategije kroz podizanje svesti javnosti o značaju, očuvanju i obnovi prirodnih resursa, ali i brizi i pomoći lokalnoj zajednici.

Neda Đokić, generalni direktor Heineken Srbija, istakla je posvećenost kompanije da ostane dugoročan kredibilan partner zajednici u kojoj posluje:
“Podaci Studije koju je NALED izradio pokazuju da Srbija, nažalost, nije zemlja bogata vodom, a briga o ovom resursu nije dovoljno prepoznata u javnosti kao važna tema. Upravo zato je neophodno da ulažemo u očuvanje i obnovu vodnih resursa i da konstantno radimo na podizanju svesti javnosti. U okviru naše kompanijske strategije ‘Svaka kap je bitna’, do sada smo obnovili četiri česme i rekonstruisali i revitalizovali više arteških bunara. Ove godine nastavljamo sa obnovom još tri česme i jednog arteškog bunara, a sve sa ciljem da svim sugrađanima omogućimo bolji pristup čistoj pijaćoj vodi, koja dolazi sa dubine od više stotina metara. Zahvalni smo našim dugoročnim partnerima i ostajemo posvećeni da i u narednim godinama svojim uspešnim poslovanjem i daljim ulaganjem u očuvanje vodnih resursa i obnovu javnih česama doprinosimo lokalnoj zajednici“, rekla je Đokić.

Gradonačelnik Boško Ničić podvukao je ovom prilikom da je Heineken Srbija veoma važan partner lokalnoj zajednici i uzor koji je važno slediti kada je reč o podršci i realizaciji društveno-odgovornih aktivnosti:
“Raduje me realizacija projekta ‘Rezervoar’ i nastavak ulaganja u lokalnu zajednicu i nadam se da ćemo, kao i do sada, i u narednom periodu sa kompanijom Heineken nastaviti partnerski odnos i međusobnu saradnju po pitanju mnogih važnih tema za grad i očuvanje prirodnih bogatstava našeg kraja”, izjavio je Ničić.

Slobodan Krstović, direktor za održivi razvoj u NALED-u, rekao da će ova organizacija, zajedno sa kompanijom Heineken Srbija, raditi na mapiranju i registru lokacija, ali i uspostavljanju saradnje na lokalnim nivoima radi revitalizacije i obnove javnih česama i arteških bunara u nekoliko gradova Srbije i biti partner tokom celokupne realizacije projekta ‘Rezervoar’:
“Srbija ima oko 1.500 metara kubnih vode po stanovniku, a minimum bi trebalo da bude 2.500. Nismo toliko bogati vodama i u 91% slučajeva oslanjamo se na tranzitne, dok svoje izvore zapuštamo. Zato su od posebnog značaja inicijative poput projekta koji je pokrenula kompanija Heineken Srbija i zadovoljstvo nam je što ćemo počevši od Zaječara inicirati obnovu česama i bunara i u drugim gradovima”, istakao je Krstović.

Potpisivanjem sporazuma sa Gradom Zaječarom i Udruženjem ‘Za česme’ nastavljena je uspešna saradnja na obnovi javnih česama i arteških bunara u Zaječaru. Prema rečima predsednika Udruženja, Bobana Pogarčića, tokom prethodnog perioda obnovljene su tri česme na teritoriji grada i rekonstruisano je izvorište Trg izradom i postavljanjem replike originalne česme iz 1883. godine:
“Nastavak uspešne saradnje biće iskorak u odnosu na dosadašnje aktivnosti, jer ćemo osim revitalizacije i rekonstrukcije bunara i nadzemnih delova česama, promovisati javne arteške česme i kao važno kulturno istorijsko nasleđe Zaječara. Projektom je planirano da na obnovljenim česmama budu postavljeni QR kodovi koji će voditi do web strana o svakoj česmi, gde će se osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, nalaziti i podaci o istorijatu česme i delu grada u kome se nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način ćemo pozicionirati javne arteške česme kao novi turistički proizvod Zaječara”, zaključio je Pogarčić.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search