Eng

Jelena Gavrilović Šarenac, Henkel: ,,Održivost je duboko usidrena u našoj poslovnoj strategiji“

Vreme čitanja: 4 min

O ESG projektima, novinari BIZLife magazina razgovarali su sa Jelenom Gavrilović Šarenac, Head of Corporate Communications, Henkel Serbia and Henkel Adria.

Jedan od novijih primera ESG inicijativa kompanije Henkel pokrenutih prošle godine jeste projekat „Finansiranje lanca vrednosti” (Supply Chain Financing). Kroz ovaj projekat omogućavaju svojim partnerima u lancu vrednosti da dobiju povoljnije kamatne stope pri finansiranju, u skladu sa rezultatima održivog poslovanja. EcoVadis rangiranje igra ključnu ulogu u određivanju statusa za finansiranje od strane Henkela, u čije ime za novo izdanje magazina BIZLife govori Jelena Gavrilović Šarenac.

Kada govorimo o aktivnostima iz ESG oblasti (Environmental, Social and Governance), na koji način ih vaša kompanija planira i usklađuje sa svojim opštim ciljevima?

‒ Henkel je među prvim kompanijama, još od 1992. godine, počeo da izveštava o održivosti svojih procesa. Izveštaj je prerastao u prvu veliku Strategiju održivosti, objavljenu 2010. godine, koju konstantno unapređujemo postavljajući ambiciozne i merljive ciljeve. Kako nastavljamo da gradimo našu budućnost, prošle godine objavili smo „Okvir ambicija održivosti 2030+”, koji povezujemo sa našom težnjom da ostvarimo „Transformacioni uticaj za dobrobit generacija”. Ovaj pristup inkorporira tri dimenzije ESG-a u našu viziju održivosti i definiše naše ključne oblasti: Regenerativna planeta, Uspešne zajednice i Partner od poverenja.

U okviru oblasti Regenerativne planete težimo ka ostvarivanju cirkularne ekonomije, klimatski neutralne budućnosti i regeneracije prirode. Klimatske promene su jedan od najvećih izazova današnjeg vremena. S obzirom na hitnu potrebu za smanjenjem emisije ugljen-dioksida, naša ambicija je da do 2030. postanemo klimatski pozitivni u proizvodnji.

Jedan od primera dobre prakse u oblasti Uspešne zajednice jeste inicijativa MIT (Make an Impact on Tomorrow). U okviru ove inicijative, kompanija pruža sredstva zaposlenima za sprovođenje projekata koji doprinose napretku u oblasti obrazovanja, nauke, kulture, sporta, zaštite životne sredine i zdravlja. U proteklih 15 godina u Srbiji je realizovano više od 163 MIT projekta, ukupne vrednosti preko 650.000 evra, i veoma smo zahvalni našim kolegama što iz godine u godinu pružaju nesebičan doprinos zajednici u kojoj živimo.

Kao Partner od poverenja, kroz ceo lanac vrednosti zajedno sa našim partnerima integrišemo održivost u naš portfolio i u naše poslovne procese.

Na koji način sarađujete sa drugim odeljenjima u kompaniji da biste postigli ESG ciljeve?

‒ Održive poslovne prakse su duboko ukorenjene u kulturi naše kompanije već decenijama, predstavljajući ključni element naše vizije budućnosti. Naša posvećenost održivosti ogleda se i u inovacijama koje primenjujemo na našim proizvodima i njihovim pakovanjima kako bismo smanjili otpad i negativan uticaj na životnu sredinu. U 2022. godini ostvarili smo značajan napredak u ovom domenu, sa udelom reciklabilnih i ponovno upotrebljivih pakovanja od oko 87 odsto. Naš cilj je da do 2025. godine dostignemo isključivo upotrebu takvih pakovanja. U vezi s tim, ističemo inovativne proizvode kao što je Persil Power Bars, biorazgradivi proizvod koji se rastvara u vodi pri najnižim temperaturama pranja, na samo 20 stepeni Celzijusa. Ovim proizvodom omogućavamo našim potrošačima jednako efikasan učinak uz uštedu energije.

U Srbiji poslujemo na tri lokacije, a jedna od njih je i kompleksan proizvodni i regionalni logistički centar u Kruševcu. U Kruševcu je trenutno u procesu implementacije jedna od najvećih solarnih elektrana u Henkelovom sistemu. Planirano je da počne sa radom početkom sledeće godine, uz proizvodnju 6 MW električne energije za naše potrebe. Henkel u Kruševcu već koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora, a ovaj projekat je još jedna potvrda naše posvećenosti održivosti, i to ne samo kroz smanjenje ekološkog otiska, i omogućava da budemo lideri u kreiranju pozitivnih promena u industriji.

Kako kompanija meri ESG performanse, koje metrike koristite za procenu napretka i kako izveštavate o njima?

‒ Henkel duže od 30 godina kontinuirano izveštava o svom održivom poslovanju, u Godišnjem izveštaju o održivosti detaljno opisuje sve aktivnosti i napredak u sprovođenju strategije i ciljeva održivog poslovanja. Ponosno ističemo da smo nosioci priznanja „Platinum Recognition Level” za 2022. godinu, koje dodeljuje međunarodna agencija za ocenjivanje EcoVadis. Ovo priznanje predstavlja najvišu kategoriju ocene za korporativnu društvenu odgovornost i pozicionira nas u sam vrh procenjenih kompanija. Henkelu je priznat status globalnog lidera u sektoru „Proizvodi za domaćinstvo i ličnu negu”, prema analizi koja se oslanja na ESG pristup, a koju provodi Sustainalytics. Takođe, ISS ESG dodelio nam je „Prime Status”. Ove nagrade i priznanja jasno ukazuju na našu posvećenost održivosti i dokazuju naš uspeh u sprovođenju održivih poslovnih praksi.

Kako su nove ESG inicijative koje ste pokrenuli uticale na kompaniju i zainteresovane strane?

‒ Svestrano obrazovanje naših zaposlenih od velikog je značaja za promociju održivog poslovanja, stoga smo pokrenuli edukativnu inicijativu „Pioneers at heart for the good of generations”. Kroz ovu obuku zaposleni se upoznaju sa ESG principima i, kao najbolji ambasadori, doprinose njihovoj implementaciji – kako u poslovnom tako i u privatnom životu.

Takođe, aktivno se bavimo globalnim izazovom cirkularne ekonomije kroz partnerstvo sa društvenim preduzećem Plastic Bank, čiji je cilj smanjenje plastičnog otpada u prirodi, dok istovremeno pruža ljudima nove mogućnosti za zaposlenje. Henkel je postao prva velika globalna kompanija robe široke potrošnje koja je sarađivala sa Plastic Bankom još 2017. godine, a 2019. godine smo produžili ovo partnerstvo na još pet godina.

Kako vidite da će se uloga ESG-a razvijati u vašoj kompaniji i širem poslovnom okruženju u godinama koje dolaze?

‒ Dobro smo pripremljeni za budućnost, jer je održivost duboko ukorenjena u našoj poslovnoj strategiji i svrsi. Jedan od naših ključnih koraka ka održivosti bilo je pridruživanje inicijativi „Together for Sustainability – Chemical Supply Chains for a Better World” (TfS), 2011. godine, zajedno sa još pet drugih kompanija. Cilj ove inicijative je usklađivanje održivosti u procesima upravljanja lanca snabdevanja, unapređenje dijaloga među poslovnim partnerima širom sveta i efikasnije korišćenje resursa. Danas ova inicijativa broji 40 članova, sa ukupnim prihodima većim od 400 milijardi evra, što pokazuje našu posvećenost održivom poslovanju na globalnom nivou. Prošle godine, u sklopu naše strategije održivosti, predstavili smo „Strateški okvir održivog poslovanja 2030+” sa dugoročnim ambicijama koje uključuju ESG principe. U Srbiji nam je poseban fokus usmeren na proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. Trenutno radimo na implementaciji solarnih panela, biomase i opšte optimizacije kako bismo ostvarili naš cilj: bez emisije ugljen-dioksida. Naši zaposleni, takođe, igraju važnu ulogu u smanjenju našeg uticaja na životnu sredinu kroz razne projekte u okviru održivog poslovanja.

U godinama koje dolaze očekujemo da će uloga ESG-a nastaviti da se razvija kako u našoj kompaniji tako i u širem poslovnom okruženju. Verujemo da je održivost ključna za postizanje uspeha na duže staze, kroz ostvarivanje pozitivnog uticaja na životnu sredinu, društvo i naše poslovne partnere. Nastavićemo da primenjujemo ESG principe u svim aspektima našeg poslovanja i nastojati da budemo lideri u održivosti i da na taj način motivišemo druge da slede taj put.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top