Kako je septembar postao mesec održive mode i polovne odeće?

Second hand

Ove godine, glumica i aktivistkinja Džejmila Džamil postala je zaštitno lice Oksfamove (međunarodna humanitarna organizacija koja deluje u više od 80 zemalja i bavi se borbom protiv siromaštva i socijalne nejednakosti) kampanje “Second-hand Septembar”, a njen cilj je da podstakne ljude da prigrle modu „iz druge ruke“.

„Količina ostavljenih komada odeće u Velikoj Britaniji je šokantna,“ rekla je u okviru kampanje. „Osim što je taj višak očigledno štetan za životnu sredinu i svet uopšte, tužno je i to što većina odeće više nije napravljena da traje. Ja kupujem samo ono što planiram da nosim dok ne napunim 80.“ Dodaje i: „Oduvek sam volela Second-hand i imam mnogo vintage komada. To su stvari koje nosim iznova i iznova, skoro dve decenije. Smatram da odeća treba da se nosi, neguje i voli. Ko god je odlučio da je skandal ponoviti istu kombinaciju iskreno je nesiguran, rasipnički i smešan.“

View this post on Instagram

A post shared by Cosmopolitan UK (@cosmopolitanuk)

Ako ste čuli za Second-hand Septembar, ali niste sigurni šta ta inicijativa podrazumeva, evo objašnjenja. U pitanju je mesečna kampanja osmišljena da podstakne ljude da kupuju polovnu odeću, suprotstave se brzoj modi i oblače se za pravedniji svet.

Tokom septembra, Oksfam poziva ljude da kupuju samo vintage i „pre-loved“ komade, ili da postojeće stvari kombinuju na nove načine, umesto da kupuju “brzu modu”. Zašto je ovo važno? Zato što se nalazimo u klimatskoj krizi, a brza moda je jedan od glavnih krivaca. Masovna proizvodnja i niske cene ostavljaju ogroman karbonski otisak i nanose štetu ljudima i planeti.

Procenjuje se da brza moda svake godine proizvede čak 92 miliona tona otpada. Oksfam je objavio ekskluzivne podatke koji pokazuju da potrošači u Velikoj Britaniji ne nose odeću više puta – samo je kupuju više i ostavljaju neiskorišćenu. U periodu od 1920-ih do 1930-ih, prosečna osoba posedovala je oko 25 komada garderobe koje je redovno nosila i popravljala. Danas prosečan Britanac ima 118 stvari, ali koristi samo 24 od njih.

Kampanja ima već bogatu istoriju, ovo je njena sedma godina. Samo tokom 2024, više od 50.000 ljudi podelilo je hešteg #SecondHandSeptember na društvenim mrežama.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search