Armanijevo nasleđe kroz održivost: Kritikovao je “brzu modu” mnogo pre nego što je to postalo popularno

Giorgio Armani, modni vizionar koji je preminuo, ostavio je neizbrisiv trag u svetu mode. Njegov stil je decenijama bio sinonim za sofisticiranost bez viška, svedene linije, elegancija oslobođena nepotrebnih ukrasa i, iznad svega, ideja da odeća ne sme biti potrošna roba, već dugotrajna investicija.

Upravo ta filozofija razlikovala ga je od mnogih savremenika i otvorila put diskusiji o održivosti mnogo pre nego što je ta reč ušla u mainstream modnog jezika.

Armani je bio jedan od prvih koji je kritikovao logiku “brze mode”, upozoravajući da je nemoralno proizvoditi komade koji traju tek nekoliko nedelja pre nego budu zamenjeni novim trendom. U vremenu kada se sve češće govori o prekomernoj potrošnji i njenom uticaju na planetu, njegova poruka odjekuje još snažnije.

Armani YT Screenshot

Konkretni iskoraci ka održivosti

Milano Green Circle – Armani grupa učestvovala je u projektu sadnje 350 stabala i 60.000 grmova duž trase milanskog trolejbusa, s ciljem unapređenja biodiverziteta, zadržavanja kišnice i smanjenja zagađenja.

Apulia Regenerative Cotton Project – u italijanskoj regiji Puglia pokrenut je pilot-program regenerativne proizvodnje pamuka. Projekat kombinuje poljoprivredu i šumarstvo kako bi se poboljšala plodnost tla i smanjio ugljenični otisak.

Ocean Disclosure Initiative – Armani podržava inicijativu za transparentno izveštavanje o uticaju industrije na morske ekosisteme, predstavljenu na Milano Ocean Week-u.

Armani Beauty i refillable proizvodi – luksuzna linija lepote uvela je parfeme u ambalaži koja se može dopunjavati, koristeći reciklirane materijale i održivo staklo. Cilj je postizanje ugljične neutralnosti svih lokacija do 2025. godine.

Ciljevi smanjenja emisija – grupa je zacrtala da će do 2030. smanjiti emisije za 50 % (Scope 1 i 2), a do 2029. godine za 42 % (Scope 3), u skladu s Pariškim sporazumom.

Kontroverze – nije izostalo ni kritičko preispitivanje: italijanski antimonopolski regulator kaznio je Armani grupu zbog, kako je navedeno, zavaravajućih tvrdnji o društvenoj odgovornosti i nepravilnosti u lancu dobavljača. Ovaj slučaj podigao je pitanje granice između iskrene održivosti i greenwashinga.

Armani je bio i ostao simbol elegancije, ali i promišljenog stvaranja. Njegova vizija pokazuje da moda može biti dugovečna, bez obzira na trendove, a njegova ostavština otvara prostor za dalja promišljanja o tome kako luksuzne kuće mogu (i moraju) preuzeti odgovornost prema okolini i zajednici. Uprkos kontroverzama, Armani je trasirao put ka tome da se visoka moda ne posmatra samo kao estetski, već i kao etički čin.

Foto: Armani YouTube Screenshot

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search