Eng

Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile Izveštaj o održivom poslovanju za 2023. godinu

Vreme čitanja: 2 min

Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su Izveštaj o održivom poslovanju za 2023. godinu. Jedanaesti izveštaj kompanije Coca-Cola HBC Srbija, a četvrti koji obuhvata i podatke kompanije Bambi, dolazi sa naslovnom porukom „Održivost – snaga koja pokreće zajedničke promene“. Izveštaj ističe na koji način fokus na kupce i potrošače, inovacije, digitalizaciju, zaposlene i zaštitu životne sredine doprinosi kreiranju dugoročnih vrednosti. Najavljene su i značajne investicije koje će dodatno integrisati održivost u procese.

Svesni da je digitalizacija jedan od ključnih pokretača rasta, dve kompanije investirale su u poslednjih godinu i po čak 8.2 miliona EUR u ovu oblast, pojednostavljajući procese, izdvajajući više vremena za kupce i smanjujući emisije.

Zaposleni ove dve kompanije imali su više od 31.000 sati obuke u 2023. godini. Posebna pažnja posvećena je osnaživanju žena, pa u Coca-Cola HBC Srbija žene čine 42,5 odsto menadžerskih pozicija, a u Bambiju 37 odsto.

U Izveštaju je prikazan i napredak kompanija u odnosu na postavljene Ciljeve održivosti i dostizanje nultih emisija CO2. Za 17 godina Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode za 54,4 odsto i energije za 58 odsto. U prethodnoj deceniji kompanija Bambi smanjila je upotrebu vode za 42 odsto. Obe kompanije recikliraju 99 odsto otpada koji nastaje u proizvodnji i kancelarijama, sa ciljem dostizanja nula otpada na deponijama.

„Napredak u ključnim ekološkim parametrima najbolje pokazuje naš odnos prema resursima i životnoj sredini. U odnosu na 2017, direktne emisije CO2 smanjili smo za 73 odsto, dok je Bambi ostvario smanjenje od 47 odsto.  Uz 96 odsto vozila sa manjim emisijama u floti Coca-Cola HBC Srbija, odnosno 65 odsto u floti Bambi kompanije, na pravom smo putu da do 2030. imamo celokupni „zeleni“ vozni park. Ovde se ne zaustavljamo. Nastavljamo da radimo sa dobavljačima na temi dekarbonizacije lanca snabdevanja, kontinuirano menjamo našu ambalažu, koristimo efikasniju rashladnu opremu. Iako su ciljevi za Net Zero postavljeni za 2040, ta budućnost je sada. Narednih 16 godina vidim kao period za inovacije i prevođenje obećanja u akcije“, poručio je generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora Svetoslav Atanasov.

Obe kompanije nabavljaju celokupnu električnu energiju iz obnovljivih izvora. Na punionici Vlasinka postavljeni su solarni kolektori, dok je Bambi u procesu realizacije projekta postavljanja solarnih panela za proizvodnju električne energije.

Uz ulaganja u pomenute inicijative, Coca-Cola HBC Srbija i Bambi nastavljaju da budu pouzdan partner lokalnoj zajednici.

„Samo u 2023. godini naše dve kompanije uložile su više od 400 hiljada evra u lokalne zajednice i dodatno donirale preko 200.000 litara pića i 22 tone proizvoda. Kroz volontiranje, zaposleni  Bambi i Coca-Cola HBC Srbija zajednici su poklonili preko 2.000 sati podrške. Osnaživanje mladih i žena, inicijative za podsticanje reciklaže ostaju naši prioriteti u ovoj oblasti. Istakao bih i da  smo značajnu podršku pružili sportu i vrednostima koje promoviše, podržavajući kao sistem Sportske igre mladih, najveće dečije sportsko takmičenje u Evropi, ali i podrškom drugim sportskim manifestacijama“, naveo je generalni direktor kompanije Bambi Dragan Stajković.

Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije – Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top