Razvoj ESG (ekološke, društvene i upravljačke) strategije za vaš posao nije samo o preduzimanju koraka koji su pozitivni za društvo i okolinu; to je takođe i o pametnom poslovanju. Razvoj strategije uključuje identifikaciju ključnih oblasti gde vaša firma može ostvariti najveći uticaj.
- Razumevanje svrhe vaše kompanije – Izjava o svrsi kompanije oslikava njenu osnovnu misiju. Ako misija nije očigledna, potrebno je dublje analizirati — često postoji osnovni razlog osim profita zašto je poslovanje započeto. Jasno definisana i usvojena svrha je temelj visoko efikasne korporativne kulture.
- Istraživanje ekoloških trendova i vršenje revizije među kolegama – Ovo je izvanredan prvi korak za svako preduzeće koje želi da revidira svoju strategiju. Može biti vrlo poučno videti da li je potrebno sustizanje ili, sa nekim prilagođavanjima, možete postići značajnu konkurentsku prednost. Važno je pratiti sve ESG-pravne zahteve koji se na vas odnose kako vaš posao raste.
- Odabir ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija – Odredite koji ciljevi održivog razvoja mogu najviše uticati na vaš posao. Ovo se može postići temeljnim pregledom ciljeva ili kroz dinamične radionice. Ciljevi održivog razvoja nisu prvobitno dizajnirani za poslovne subjekte, što vam daje fleksibilnost u tumačenju.
- Pregled oblasti uticaja kroz procenu materijalnosti – Proces materijalnosti pomaže u identifikaciji najrelevantnijih ekoloških, društvenih i upravljačkih pitanja za vaše poslovanje i zainteresovane strane. Ovo omogućava fokusiranje na oblasti gde vaša kompanija može ostvariti najveći uticaj. Ako je vaša kompanija određene veličine, nadolazeća regulativa može zahtevati sprovođenje procene ‘dvostruke materijalnosti’ sa specifičnim zahtevima.
- Okvir održivosti i planiranje preporuka – Na osnovu nalaza vaše procene, možete kreirati strateški okvir za vaš posao. U okviru toga, razmatrate ključne programe fokusa i razvijate ciljeve, mete i okvir za merenje. Plan preporuka može istaći brze pobede kao i oblasti za dugoročni fokus.
- Sadržaj i angažovanje – Važno je kreirati jasnu i privlačnu naraciju o vašem ESG putovanju za deljenje sa zaposlenima i zainteresovanim stranama, uključujući pozive na akciju kako bi ljudi znali kako da se uključe.
- Implementacija – Sada je vreme da započnete sa teškim radom, bilo da je to kroz dodatno obučavanje postojećeg osoblja, korišćenje delimičnih ‘unutrašnjih’ ESG menadžera ili zapošljavanje osobe na puno radno vreme. Važno je redovno pregledati i ažurirati strategiju svake 2-5 godine, prateći promene u regulativi i tržišnim uslovima.
Novosti i inicijative iz 2024. godine naglašavaju važnost AI i cirkularnosti u ESG strategijama, kao i potrebu za praćenjem sve promenljivijeg regulatornog okruženja.
Photo: Ilustracija Freepik