U vremenu brzog globalnog razvoja i često pominjanih izazova, kao što su klimatske promene, korišćenje prirodnih resursa i rast populacije, koncept održivosti postaje ključan za opstanak i napredak društva, a termin održivi rast imperativ u poslovnoj zajednici. Sve više pažnje usmerava se na način na koji koristimo prirodne resurse, planiramo ekonomiju i ostvarenje ciljeva, gradimo zajednice, sve u nameri da našu planetu očuvamo za generacije koje dolaze.
Primenom održivih praksi, kompanije i pojedinci mogu doprineti očuvanju životne sredine, unapređenju društvene odgovornosti i kreiranju prosperitetnijeg društva za njegove članove. To nije samo odgovornost, već i prilika da se izgradi stabilnija i kvalitetnija budućnost za sve.
Da li znate šta je Snacking Made Right?
Kompanija Mondelēz International posvećena je svojoj misiji da predvodi budućnost razvoja industrije u kojoj posluje i ljubiteljima grickalica ponudi pravi snack, za pravi trenutak, napravljen na pravi način. Pravi snack odnosi se na pružanje širokog izbora proizvoda kako bi potrošači mogli, na osnovu informacija, da donesu adekvatne odluke šta žele da konzumiraju. Za pravi trenutak odnosi se na to da kompanija omogućava potrošačima da uživaju u omiljenim grickalicama gde god da se nalaze, u bilo koje doba dana i to na svestan i odgovoran način. Napravljen na pravi način podrazumeva da se vodi računa o tome kako se proizvodi, tj. da je način na koji se prave proizvodi dobar za ljude, ali i za planetu – počevši od uzgajanja sastojaka za svoje proizvode, preko zajednica u kojima kompanija radi i sa kojima sarađuje, do klime o kojoj brine.
Snacking Made Right je „objektiv“ kroz koji ova kompanija sagledava ESG ciljeve i okvir za njene agende održivosti i dobrobiti. Svake godine u svom “Snacking Made Right” izveštaju, Mondelēz International objavljuje napredak u ostvarivanju ciljeva u oblasti zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja. Poslednji, objavljen ove godine za 2023. godinu, potvrđuje značajan napredak kompanije na polju ekoloških, društvenih i standarda korporativnog upravljanja (ESG), a ključni elementi napretka obuhvataju promovisanje svesnog i odgovornog konzumiranja grickalica, borbu protiv klimatskih promena kroz naučno zasnovane ciljeve, širenje programa Cocoa Life za održiv uzgoj kakaoa, napredovanje u promociji raznolikosti, jednakosti i inkluzije kao i akcenat na saradnji radi doprinosa trajnim promenama unutar celog sektora. Objavljeni izveštaj deo je kontinuiranog napora kompanije da svojim zainteresovanim stranama obezbedi transparentne i merljive informacije o ESG ciljevima, politikama, inicijativama i programima.
Ključni rezultati objavljeni u Snacking Made Right izveštaju za 2023. godinu su:
Smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte za oko 3.7% kroz lanac vrednosti u odnosu na 2018.
Smanjenje otpada od hrane u distribuciji za oko 69% u odnosu na 2018.
Oko 62% neto prihoda ostvareno kroz mindful portion proizvode, odnosno kroz pojedinačno upakovane snack proizvode kao i one sa mindful portion oznakom na pakovanju
Oko 48% električne energije na proizvodnim lokacijama je iz obnovljivih izvora, što je povećanje u odnosu na 40% u 2022. godini.
Mapirano je približno 256 000 farmi kakaoa u okviru Cocoa Life programa. Oko 225 000 farmera je prošlo obuku dobrih poljoprivrednih praksi
99% pšenice, potrebne za proizvodnju biskvita za evropsko tržište uzgajano je u skladu sa Harmony programom održivog uzgoja pšenice i Harmony Poveljom
Oko 96% ambalaže je dizajnirano tako da može da se reciklira
Oko 42% upravljačkih pozicija na globalu zauzimaju žene
Rezultat zadovoljstva zaposlenih je približno 80, prema godišnjem globalnom istraživanju o angažmanu zaposlenih. Približno 29 000 volonterskih sati su zaposleni kompanije proveli stavljajući svoje vreme i talenat na raspolaganje svojim zajednicama. Iz kompanije kažu da je ostvareni napredak, uprkos tekućoj globalnoj ekonomskoj neizvesnosti, odraz ne samo snage njenih čuvenih brendova, već i posvećenosti i strateškog pristupa održivom rastu. Gledajući unapred, cilj je, kako ističu, da dodatno pojačaju i ubrzaju svoj uticaj u prioritetnim oblastima, uz fokus na dalji razvoj kako bi ispunili sve veće regulatorne zahteve, i ostali posvećeni transparentnosti u izveštavanju o svom napretku.
Lokalne društveno odgovorne aktivnosti usmerene na zaštitu životne sredine
Kompanija na globalnom nivou prioritet u održivosti daje oblastima u kojima ima najveći uticaj, a to su održiv uzgoj nekih od osnovnih sastojaka za proizvodnju svojih proizvoda. Lokalno, najveći doprinos nastoji da ostvari u onim oblastima koje su društvu najvažnije, a među njima je i životna sredina. Na nekoliko tržišta u Adria regionu na kojima posluje, kompanija i njeni zaposleni su tokom 2023. i 2024. sproveli niz društveno odgovornih inicijativa i time pokazali posvećenost da u lokalnoj zajednici budu pokretači pozitivnih promena i doprinesu zaštiti životne sredine.
Među ovim aktivnostima su i akcija sadnje novih stabala lišćara i četinara u Srbiji i Hrvatskoj, kao i veliki nacionalni projekat BORimo se za naše šume koji je kompanija zajedno sa svojim distributerom pokrenula u Crnoj Gori i u okviru kojeg je posađeno 100 000 novih sadnica crnog bora širom Crne Gore. Ove godine, na tržištu Bosne i Hercegovine, takođe zajedno sa distributerom pokrenuta je akcija usmerena na zaštitu pčela i očuvanje biodiverziteta u okviru koje će 10 hiljada medonosnih sadnica biti postavljeno u nove medonosne vrtove.
Više o Snacking Made Right izveštaju i ESG ciljevima kompanije Mondelēz International možete pogledati na linku ESG Reporting & Disclosure | Mondelēz International, Inc.