Kako neuromarketing utiče na poslovanje, održivost i tehnološke inovacije i koliko naše nesvesno učestvuje u donošenju svakodnevnih odluka – samo su neke od tema o kojima je za BIZLife govorio dr Nikolaos Dimitriadis, sertifikovani neuromarketar i šef neurokonsultantskih usluga u kompaniji Optimal HR Group u Atini.
Dimitriadis sprovodi istraživanja i konsaltinga iz oblasti neuromarketinga i neuro HR-a, a već dve decenije primenjuje neuronauku u poslovanju i obrazovanju. Skenirao je više od 8500 mozgova u 25 zemalja širom sveta za potrebe neuromarketinga, neuro HR-a i u akademske svrhe. Dimitriadis je, takođe, nagrađivani stručnjak za komunikacije, autor knjiga, edukator i konsultant.
U intervjuu, Dimitriadis se između ostalog osvrnuo i na problem promovisanja održivosti, a njegov odgovor prenosimo u nastavku. Ceo intervju možete pročitati na BIZLife portalu.
- Kada je reč o održivosti, kako neuronaučni uvidi mogu da pomognu u promovisanju održivog ponašanja među potrošačima i korporacijama?
Postoji loš odziv kada je reč o ekološkim aktivnostima zbog pristupa koji nije „brain friendly”. Veliki problem u održivosti je jaz između stava i ponašanja – mi za taj problem znamo, a niko ne govori o njemu. Iako je nečiji stav da se ponaša održivo, na kraju se desi samo 10 odsto. Za psihologiju je, takođe, veliki problem to pitanje zašto ljudi veruju u nešto, ali se ne ponašaju u skladu sa tim. Neuronauka sada rešava taj problem. Najveći uvid u ljudsko ponašanje jeste da vaša svest ne upravlja vašim ponašanjem. Jedini izlaz iz ovog problema jeste da testirate poruke i vidite koja je zaista „brain friendly”. Komunikacija o održivosti se vodi propovedničkim stavom, koji mozak ne voli. Koristeći neuromarketing i bihevioralnu nauku, možemo ići dublje i prestati da propovedamo i početi da ubeđujemo. Prvo moramo da shvatimo da ono što radimo ne funkcioniše jer se ne bavimo delovima mozga koji donose odluke.
Foto: Privatna arhiva