Infrastruktura železnice Srbije o bezbednosti saobraćaja pri ekstremno visokim temperaturama

ŽEleznica, voz

Infrastruktura železnice Srbije saopštila je danas da je preduzela veliki broj aktivnosti kako bi se tokom leta i u periodu ekstremno visokih temperatura omogućilo redovno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja. Pravovremeno su definisane sve procedure i naredbe, a organizacija rada na terenu prilagođena je aktulenim vremenskim prilikama, navedeno je u saopštenju.

Ukazano je da u danima, kada je spoljašnja temperatura blizu 40 stepeni, temperatura železničkih šina dostiže i do 60 stepeni, pa i više, ;postoji opasnost od pojave koja se naziva “sunčana krivina”, kada usled ekstremno visokih temperatura dođe do deformacija železničke infrastrukture.

Istaknuto je da zbog toga Infrastruktura železnica Srbije realizuje niz preventivnih mera, kako bi se u takvim situacijama sačuvala bezbednost i nesmetano odvijanje železničkog saobraćaja.

Zato je kontrola stanja pruge mernim kolima i drezinama učestalija, a izvršno osoblje, posebno rukovodioci na terenu, pored svojih redovnih zadataka imaju obavezu i da obilaze svoje deonice i proveravaju stanje železničke infrastrukture.

Naglašeno je i da železničari, ophodari pruge, uprkos visokim temperaturama svakodnevno pešice, u dužini i do 20 kilometara, obilaze prugu i detaljno pregledaju celu trasu, kako bi utvrdili njenu ispravnost i bezbednost.

Navedeno je da je jedna od preventivnih mera i smanjenje brzine vozova, na pojedinim deonicama za koje se na osnovu iskustava iz prethodnih godina zna da mogu da se pojave “sunčane krivine”.

Istovremeno, stručni timovi Infrastrukture železnica Srbije pripremljeni su i osposobljeni da i pored ekstremno visokih temperatura tokom leta brzo reaguju i u kratkom roku popravljaju prugu ukoliko dođe do pojave “sunčanih krivina”, kako bi se saobraćaj na tim deonicama što pre ponovo uspostavio.

Foto: Freepik

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search