Direktorke, prodavačice, menadžerke, radnice u skladištu, savetnice za kupce. Žene čine čak 93 odsto zaposlenih kompanije Pepco u Evropi. One daju veliki doprinos promenama u sektoru trgovine kreiranjem ponude koju milioni žena obožavaju – i kupuju u Srbiji i Evropi.
Pepco je u 2023. godini zaposlio preko 30.000 žena u celoj Evropi. Žene su na različitim pozicijama, npr. prodavačice, menadžerke, kreatorke, agentkinje za nabavku ili savetnice za kupce. Agnješka Javorska, komercijalna direktorka kompanije Pepco, smatra da je otvorenost i podrška kompanije razvoju žena koje rade za Pepco dovela do uspešnijih aktivnosti.
– Donedavno je postajala jasna podela između sektora i pozicija koje su tipično smatrane muškim ili ženskim. Sada se čini da su takve podele izgubile na značaju. Do promene je došlo kod nas – žena. Snažne smo i svesne svoje vrednosti. Želimo da se razvijamo i zato tražimo mesta i ljude koji će nas u tome podržati. U sektoru kojim ja upravljam žene čine čak 80 odsto zaposlenih. Raznolikost je ključna vrednost za Pepco i zato podržavamo sve radnice i radnike u njihovom rastu – ističe Agnješka Javorska.
Pepco Srbija trenutno zapošljava 900 žena, što čini 94% od svih zaposlenih. Odeljenje za HR je na čelu sa 100 odsto žena, a isto toliko žena ima i u operativnom i marketing odeljenju. Samo u Pepco prodavnicama u Srbiji oko 110 menadžerki prodavnica, odnosno 92% žena predvodi timove koje isto tako uglavnom čine žene. Jedan od razloga za zapošljavanje žena u prodavnicama jeste što one najbolje razumeju potrebe kupaca, jer su uglavnom žene i kupci. Žene savršeno razumeju koliko je važna porodična, topla i mirna atmosfera u prodavnicama, kao i otvorenost prema svim potrebama kupaca.
Kupci u Pepco prodavnicama su takođe većinom žene!
Rezultati istraživanja govore da žene čine 87 odsto kupaca u Pepco radnjama. U proseku imaju oko 39 godina i jedno ili dvoje dece. Njih 55 odsto ima decu mlađu od 14 godina. Čak 90 do 96 odsto žena na većini tržišta na kojima je Pepco prisutan zna za brend. U jednoj studiji sprovedenoj prošle godine su kupci u radnjama istakli da je Pepco odličan način bekstva:
„Mislim da mi kupovina u Pepcu omogućava da zaboravim na stvarnost i mogu slobodno da kažem da mi napuni baterije“ – kaže Ana, Pepco kupac u Srbiji.
„Odlazak u Pepco mi omogućava da budem spontana i kupim ukrase, a da ne potrošim mnogo novca“, dodaje Aleksandra, Pepco kupac u Srbiji.
Pepco ima veoma raznovrsnu ponudu – ukupno oko 530 kategorija proizvoda, uključujući 23 odsto odeće za odrasle, plus odeću za decu koja čini oko 30 odsto ponude ovog lanca, kao i opremu za kuću koja čini oko 27 odsto asortimana. Kompanija redovno modernizuje i menja svoju ponudu, sa oko 250 novih proizvoda svake nedelje i 130 novih kolekcija po sezoni.
– Raznolikost, ali uvek po izuzetno niskim cenama – to je ono što kupci pronalaze u našim radnjama. Pod jednim krovom mogu da kupe odeću za sebe i svoje voljene, ali i opremu za kuću. Svesni smo koliko je atmosfera važna i zato nudimo prijatan ambijent u radnjama, a naši zaposleni su uvek spremni da ponude pomoć i savete. Ja i radim i kupujem u Pepcu i ta dvostruka perspektiva mi omogućava da bolje razumem i ispunim očekivanja ljudi koji posećuju naše radnje – kaže Zorica, menadžerka jedne od radnji u Beogradu..
Popusti, programi podrške
Ovaj lanac nudi posebne popuste na kupovinu svojim zaposlenima. Pepco takođe sprovodi inicijative koje za cilj imaju da pomognu njegovim zaposlenima u vezi sa pravnim i finansijskim pitanjima, kao što je 24/7 otvorena linija za pozive ili Program podrške zaposlenima, koji nudi anonimne i besplatne stručne savetodavne usluge ne samo svima koji rade za Pepco, već i članovima njihovih porodica.
Photo: PR PEPCO