Prateći ambiciozne ciljeve u vezi sa održivošću, kompanija Hemofarm (članica STADA grupe), odlučno se obavezala da do 2030. nastavi sa intenzivnim ulaganjem u razvoj i da svojim primerom drugima pokaže da su promene na bolje uvek moguće. Tako je krajem prošle godine, kroz jedinstveni sublimiran prikaz svega što je proteklih godina uradila u oblasti održivog poslovanja predstavila multimedijalnu platformu STADA EXPO, koja je iz Vršca započela svoju evropsku turneju.
„Želimo da motivišemo pojedinca da zajedno sa nama napravi prvi korak ka promeni. Nadam se da će multimedijalna platforma STADA EXPO biti inspiracija za promene na ličnom nivou, ali i unutar društva”
Sanda Savić, senior direktorka korporativnih poslova i komunikacija u kompaniji Hemofarm, koja je ujedno i idejni tvorac ove interaktivne postavke, otkrila nam je zbog čega je odgovornost koju Hemofarm pokazuje u svemu što radi, uslovljena liderskom pozicijom u farmaceutskoj industriji, a podjednako i u održivom razvoju kroz ovu svojevrsnu multimedijalnu postavku.
Kompanija Hemofarm, lider u ESG izveštavanju, predstavljanjem multimedijalne postavke STADA EXPO započela je potpuno novi način predstavljanja održivog razvoja na našim prostorima. Koji su dalji planovi?
STADA EXPO je inovativna izložba, koja po prvi put i kao takva daje mogućnost da posetioci sami dožive održivost na potpuno nov način. Platforma koristi napredne tehnologije, obnovljivu energiju i čulne prikaze, približavajući održivi razvoj svima. Cilj nam je da STADA EXPO poseti što više ljudi, kako bi videli i shvatili na koji način svako od nas pojedinačno može da pruži svoj doprinos, ali i šta Hemofarm i STADA rade u borbi za buduće generacije.
Na šta ste ponosni u brojnim aktivnostima kompanije Hemofarm na polju održivog poslovanja?
Ponosna sam što moje kolege učestvuju u brojnim humanim akcijama, počevši od doniranja krvi, podizanja svesti o važnosti zdravlja i preventivnih pregleda, preko pomoći za najugroženije kategorije u društvu, sadnje drveća, te brojnih volonterskih akcija. Ponosna smo i što smo svi zajedno posvećeni ideji održivog razvoja, što su članovi Hemofarm tima usvojili održivost kao koncept koji je postao i deo njihovog svakodnevnog života. Dakle, sve počinje od nas samih, a kruna svega toga je kada inspirišemo i druge da nam se pridruže.
STADA EXPO je jedan od najvećih projekata iz ESG poslovanja ikada izveden kod nas, kad će biti vidljiv široj javnosti?
STADA EXPO je prošle godine započeo svoje putovanje iz Vršca i obišao nekoliko zemalja jugoistočne Evrope, a ovog proleća će građani Srbije ponovo imati priliku da ga vide i dožive. Svoju turneju nastaviće i u drugim evropskim zemljama, kao što su Nemačka, Češka i Velika Britanija. Najvažnija poruka koju STADA EXPO prenosi je da svako od nas može da pomogne i da je svaki pojedinačni doprinos važan. Želimo da motivišemo pojedinca da zajedno sa nama napravi prvi korak ka promeni. Nadam se da će ovakav multimedijalni projekat biti inspiracija za promene na ličnom nivou, ali i unutar društva.
Zbog čega je za kompaniju Hemofarm važna edukacija i motivacija zaposlenih, poslovnih partnera, potrošača i zajednice da razumeju i primenjuju principe održivog razvoja u svakodnevnom životu?
Moje kolege veruju i svakodnevno žive našu misiju i volela bih da uspeh Hemofarma bude inspiracija drugim kompanijama, ali i čitavom društvu. Zato smo i ponosni što u našem lancu dobavljača sarađujemo samo sa onim kompanijama sa kojima delimo vrednosti na putu održivosti i bolje budućnosti. Na kraju krajeva, posvećenost obezbeđivanju fer uslova rada za svoje zaposlene, omogućava ostvarivanje održivog ekonomskog rasta, kako za kompaniju, tako i za zajednicu u celini. Mi smo partner od poverenja našim korisnicima, a naši zaposleni daju svoj aktivni doprinos u ispunjenju naše misije.
Kako kompanija Hemofarm balansira između postizanja poslovnih ciljeva i istovremeno ostvarivanja društveno-odgovornih praksi?
Uvek je najteže pronaći balans. Ono što se mi kao kompanija trudimo je da pre svega uvek vodimo računa o svojim poslovnim ciljevima i našim resursima, a najvažniji resurs su ljudi. I to nije fraza. Kompanija nikad ne može da bude ni uspešna ni srećna ukoliko posluje u okruženju koje nije takvo. Zato smo se od samog početka našeg održivog puta odlučili da pronađemo, prvenstveno u sebi, želju i hrabrost da se uhvatimo u koštac sa ozbiljnim izazovima sa kojima se naše društvo suočava. Otvorili smo do tada neke prilično „zatvorene“ teme, kao što su mentalno zdravlje, doniranje organa, ali i kreiranje kulture dobrovoljnog davanja krvi i brojne druge. Mi to vidimo kao svoju obavezu koja je u skladu sa našom misijom, a najveće zadovoljstvo za mene lično je što je posle svih ovih godina čitavom Hemofarmu ta želja „utkana“ u DNK.