Mondelēz International objavila je peti godišnji izveštaj “State of Snacking“- globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to kako potrošači donose odluku o užini. Više od dve trećine potrošača na globalnom nivou često bira brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima, uz sve veći akcenat na snack-ove proizvedene na održiv način
Razvijen u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, prvi izveštaj je inicijalno predstavljen pre pet godina, u nameri da doprinese misiji kompanije Mondelēz International da predvodi budućnost snacking-a. Praćenje stavova i ponašanja hiljade potrošača u 12 zemalja u proteklih pola decenije pokazuje konstantan trend u davanju prednosti užini u odnosu na tradicionalni obrok.
Prema ovom State of Snacking izveštaju, potrošači konzumiraju užinu:
- 63% potrošača koji su učestvovali u istraživanju kupuje snack proizvode koji doprinose zaštiti životne sredine uključujući i davanje prioriteta lokalnim sastojcima u proizvodnji i optimizovanje lanca snabdevanja u pravcu unapređenja održivosti.
- 74% njih kaže da često reciklira pakovanja – za tri procenta više u odnosu na prošlu godinu, što je statistički značajno povećanje.
- Milenijalci, čak 71%, tvrdi da daju prioritet snack-ovima koji u startu imaju manje plastičnog pakovanja
- Konstantno: kupovina snack proizvoda ostaje nepromenjena – čak dve trećine (66%) potrošača nije napravilo značajne promene kada je u pitanju trošenje novca na snack proizvode, uprkos tome što su postali svesniji cene.
- Uz svesnu pažnju: 85% potrošača navodi da svesno uživa u ukusu i teksturi snack-ova prilikom konzumacije; 78% kaže da više uživaju u snack-ovima kada ih konzumiraju uz svesnu pažnju
“Trendovi zastupljeni u našim State of Snacking izveštajima u poslednjih pola decenije potvrđuju da, uprkos kontinuiranom dinamičnom okruženju i menjanju navika, užina kao takva ostaje sastavni deo ishrane potrošača na globalnom nivou“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International.
Istraživanje pokazuje porast potražnje za onim snack-ovima koji su u skladu sa ličnim, ali i vrednostima zaštite životne sredine, i koji omogućavaju užitak prilikom konzumacije. Više od polovine ispitanika – 63% kaže da konzumira snack-ove koji doprinose smanjenju uticaja na životnu sredinu.
„U kompaniji Mondelēz International, sa jedne strane posvećeni smo tome da zadovoljimo rastuću potražnju za održivim snack proizvodima i za proizvodima koji se konzumiraju uz svesnu pažnju, dok sa druge, nastojimo da kategorije proizvoda koje nudimo ostanu dosledne dnevnom ritualu“, izjavio je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje.
Photo: Ilustracija Freepik