Grad Pariz je predstavio novi plan za povećanje pešačenja po glavnom gradu – dodavanje dodatnih 100 hektara prostora za pešake do 2030. godine i poboljšanje sigurnosti i udobnosti za ljude koji šetaju. Francuska prestonica već je uključena u dugoročni plan smanjenja upotrebe automobila i podsticanja više ljudi da šetaju, voze bicikl ili koriste javni prevoz.
Do sada su se većina infrastrukturnih projekata koncentrisala na bicikliste, ali je u petak zamenik gradonačelnika David Belijar predstavio ‘plan za pešake’ kako bi Pariz bio prohodniji. Rekao je francuskom listu Le Parisien: “Znamo da se mnogo govori o biciklizmu, ali i pešačenje je, možda čak i više, u srcu onoga što radimo. “To je osnovni način transporta u gradu. Čini 65 posto putovanja. Takođe je način transporta koji je porastao za 12 posto između 2010. i 2020. godine, jer je u gusto naseljenom gradu poput Pariza, sve na dohvat ruke.
“Štaviše, pešačenje je besplatno, ne emituje štetne gasove, nema buke, dobro je za zdravlje i, kao što vidimo svaki put kad se pešačka zona proširi, dobro je i za lokalne biznise. Dakle, to je glavni prioritet – jedan koji je decenijama uglavnom zanemaren u korist automobila – i koji želimo da ubrzamo.”
Evo glavnih tačaka plana:
Povećanje pešačkih zona – od 2020. godine, prema Belijaru, Pariz je stvorio dodatnih 30 hektara pešačkih zona kroz mere poput proširenja trotoara, zatvaranja ulica za automobile (posebno oko škola) i stvaranja novih trgova. Ambiciozni cilj je stvoriti još 70 hektara pešačkih zona – čineći 100 hektara do 2030. godine (što je ekvivalentno 140 fudbalskih terena).
Poboljšanje sigurnosti pešaka – grad takođe planira infrastrukturne projekte kako bi povećao osećaj sigurnosti pešaka, posebno razdvajanjem biciklističkih staza i pešačkih staza. Pešacima će biti dato više vremena za prelazak ulice, sa produženim zelenim svetlom za pešake, usklađenim sa brzinom kojom se kreću stariji ljudi. Gradski policajci će takođe dobiti instrukcije da se fokusiraju na probleme koji utiču na pešake, poput biciklista koji prolaze kroz crveno svetlo i vozača koji parkiraju na trotoarima.
Popravka trotoara – Pariz ima dosta oštećenih i neujednačenih trotoara, što otežava kretanje posebno starijim osobama, korisnicima invalidskih kolica ili roditeljima s kolicima za bebe. Belijar je rekao da će budžet za održavanje puteva dati prioritet trotoarima i pešačkim prelazima.
Prilagođavanje pešačkih zona klimatskim promenama – prostori posvećeni pešacima takođe će se menjati, sa dodatnim fontanama, sadnjom drveća i postavljanjem zaklona kako bi se pružila senka ljudima koji šetaju leti. Jedan od najvećih izazova za Pariz su sve topliji letnji dani, u kombinaciji sa mnogim širokim bulevarima grada koji pružaju malo ili nimalo hlada.
Ovi planovi se nadovezuju na dugoročni cilj da grad bude prilagođeniji pešačenju – od pešačenja duž obala Sene do dugoročnih planova za zabranu automobila na Jelisejskim poljima i strogo ograničenje njihove upotrebe u četiri centralna arondismana grada.