Svake godine, SAD potroše kartonskih kutija za dostavu dovoljno da tri puta popločaju put širine jedan i po kilometar od Los Anđelesa do Njujorka, ali i da izgrade isto toliko visok kartonski zid oko cele kontinentalne SAD. Među primarnim ciljevima koji će pomoći u smanjenju ove planine ambalaže, najveću ulogu igra Amazon sa svojim kutijama i kovertama.
U 2022. godini samo 11 odsto Amazon porudžbina širom sveta poslato je u originalnom pakovanju proizvođača. Kompanija tek treba da objavi svoju cifru za 2023. godinu nakon uvođenja inicijative osmišljene da se ukine korišćenje Amazonove prepoznatljive braon kutije i da se proizvodi isporučuju u originalnim pakovanjima.
Testiranje proizvoda
Tokom ovog programa identifikuju se proizvodi koji bi mogli da se dostavljaju bez dodatne ambalaže, kontaktiraju se prodavci za odobrenje, a zatim, kako bi se osiguralo da paketi neće biti oštećeni tokom isporuke, Amazon radi sa tim kompanijama na testiranju proizvoda u laboratoriji. Paketi moraju biti u stanju da prežive padove sa pokretne trake, vibracije i drhtanje na kamionu ili da dostavljač slučajno ispusti paket dok hoda do vrata, piše CNBC.
„Kvalifikujemo proizvode unapred kako bismo bili sigurni da će kupcima biti isporučeni bez oštećenja“, rekla je Kajla Fenton, viši menadžer Amazona za inovacije pakovanja.
Testiranje varira u zavisnosti od toga šta je proizvod. Tečni predmeti su nezgodniji od plišanih životinja.
„Naši testovi su dizajnirani da reaguju na određeni tip proizvoda i njegovu krhkost“, rekla je Fenton.
Rezultati testa se zatim unose u modele mašinskog učenja koji prolaze kroz Amazonov katalog. Na primer, ako prodavac prodaje crvenu majicu, velike su šanse da će i plava majica reagovati jednako dobro na ovu izmenu, objašnjava Fenton.
Proizvodi se testiraju pet puta i svaki put kada se nešto pokvari, pomaže modelima mašinskog učenja da procene šta je pošlo po zlu i kako da to poprave. Povratne informacije od kupaca se takođe unose u sistem. Ako se kupci žale na štetu i vrate više artikala zbog toga, Amazon se može vratiti korišćenju kutija.
Go North Group, Amazonov agregator koji prodaje širok spektar proizvoda za dom i baštu, proizvoda za zdravlje, sport i kućne ljubimce, bio je među onima koji su zamoljeni da se pridruže Amazonovom šrogramu. Johan Stelanson, direktor lanca snabdevanja kompanije Go North, rekao je da je testiranje otkrilo da se 80 odsto proizvoda kompanije može isporučiti bez dodatnog pakovanja, uključujući MalsiPree prenosivu flašu za vodu za pse.
U nekim slučajevima, dodatni komad trake je bio dovoljan da doda dodatnu stabilnost kutiji kako bi mogla da prođe kroz proces slanja neoštećena, uključujući neke od proizvoda kompanije za uklanjanje mrlja i mirisa od kućnih ljubimaca, koji dolaze u bocama koje se zatim pakuju u kutije.
Izuzetak – zaštita privatnosti
Fenton je napomenuo da kako se Amazonova mreža skladišta razvija i približava kupcima u nekim oblastima, proces isporuke je kraći, što omogućava kompaniji da isporuči još više artikala bez pakovanja. Takođe, ne ulaze sve stavke u program. Neke nikada neće. Lični predmeti, kao što su pelene za odrasle ili proizvodi za seksualno zdravlje, neće se slati bez kutija ili pošiljki iz razloga privatnosti. Takođe, Fenton je naglasio da kupci na kasi mogu da izaberu da li će poslati u pakovanju proizvođača ili ne.
Ne mogu se svi artikli poslati bez kutije ili pošte. Zato Amazon radi na smanjenju ambalaže, posebno plastične, zamenivši plastične mehuriće sa papirnim.
Automatizacija i mašinsko učenje igraju ulogu u minimiziranju pakovanja.
„Što više možemo da automatizujemo, to imamo veću kontrolu nad ‘pravom veličinom’. Zaista možemo umotati ili pakovati u bilo koju veličinu, dimenziju ili proizvod, pod uslovom da to možemo pravilno izmeriti pomoću kamera”, rekao je Pat Lindner, potpredsednik za mehatroniku i održivo pakovanje u Amazonu.
Na kraju krajeva, korak ka smanjenju ambalaže ima višestruke prednosti, uštedu novca i smanjenje otpada.
„Mislimo da je ovo dobro za životnu sredinu. Mislimo da je ovo dobro za kupce jer je manje materijala za rad kod kuće“, Lindner.
Izvor: BIZLife