Kako Kopenhagen motiviše turiste na održivo ponašanje

Kopenhagen je pokrenuo inovativnu inicijativu kako bi promovisao održivi turizam i nagradio turiste koji biraju ekološki prihvatljive načine transporta. Program, poznat kao CopenPay, podstiče posetioce da koriste javni prevoz ili bicikle umesto automobila ili taksija, nudeći im razne pogodnosti zauzvrat. Turisti koji se odluče za javni prevoz ili bicikle mogu uživati u besplatnoj kafi, ulaznicama za muzeje, pa čak i dodatnim minutima na skijaškoj stazi koja se nalazi na postrojenju za grejanje. Ova inicijativa traje od 15. jula do 11. avgusta i osmišljena je da smanji jaz između ekoloških namera turista i njihovih stvarnih postupaka.

Osnovna ideja CopenPay-a je da pokaže ljudima kako klimatske akcije nisu teške i da svi možemo doprineti zaštiti životne sredine. Turisti se podstiču da tokom boravka u Kopenhagenu koriste održive načine prevoza i da tu naviku ponesu sa sobom kada se vrate kući. Ukupno 24 atrakcije, uključujući restorane i prodavnice za iznajmljivanje kajaka, učestvuju u ovoj inicijativi. Na primer, turisti mogu dobiti besplatnu vožnju brodom uz prikupljanje otpada iz voda svakog utorka tokom trajanja kampanje. Takođe, destinacija za hranu i kulturu, Bannegaarden, nudi besplatan ručak za učesnike u aktivnostima čišćenja otpada.

Jedan od turista iz Tajlanda je izjavio da je za samo 10 minuta sakupio punu kesu otpada, ističući kako je Kopenhagen već veoma čist grad. Australijski turista koji je učestvovao sa prijateljem opisuje prikupljanje otpada kao zabavnu avanturu.

CopenPay je trenutno pilot projekat koji traje do 11. avgusta, ali organizatori planiraju da ga uvedu kao celogodišnji program i prošire na druge delove Danske i sveta. Kopenhagen je već poznat kao jedna od najodrživijih destinacija na svetu, i ova inicijativa dodatno potvrđuje posvećenost grada ekološkoj odgovornosti.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search