Eng

Kreativnost i održivost: Kinno – brend koji transformiše staru garderobu u nove kreacije

Vreme čitanja: 3 min

U svetu u kojem je održivost postala ključna tema, sve više pojedinaca i brendova se okreće inovativnim načinima da smanje otpad i promovišu ekološki prihvatljive prakse. Jedan od takvih brendova je Kinno, iza kojeg stoji mlada preduzetnica, Anđela Đorđević (23). Njena priča o transformaciji stare garderobe u jedinstvene modne komade privukla je pažnju kako lokalne zajednice tako i šire javnosti, a već sada iza sebe ima ostvarene saradnje sa nekim od najvećih imena sa domaće muzičke scene.

Anđela je na ideju za Kinno došla sasvim slučajno, istražujući majčin ormar. 

“Našla sam njene stare vintage farmerice, Levis, i krenula da pravim šortseve. Onda sam se zapitala šta još mogu da napravim od starih stvari. Istraživala sam na internetu, pronašla inspiraciju u radovima umetnika iz sveta koji se bave upcyclingom i shvatila da takve stvari nisu dostupne kod nas. Tako sam odlučila da pokrenem nešto slično u Srbiji,” počinje ona priču za OdržiMe ESG Web Platformu.

Upcycling, proces kojim se odbačeni materijali ili stari odevni predmeti pretvaraju u nove proizvode sa većom vrednošću ili kvalitetom, zahteva mnogo kreativnosti i strpljenja. Anđela često pronalazi materijale u second-hand prodavnicama ili preko resellera na Instagramu. 

“Biranje komada je kombinacija sreće i strpljenja. Stalno obilazim second-hand prodavnice. Inspiraciju crpim iz različitih stilova i modnih trendova, ali uvek pokušavam da stvorim nešto jedinstveno i originalno”, kaže naša sagovornica.

Svaki komad odeće prolazi kroz pažljivo osmišljavanje dizajna, sečenje i šivenje, često prilagođavajući komade specifičnim zahtevima ili inspiraciji koja dolazi iz modnih trendova. 

“Na primer, uzmem stare farmerke, isečem ih i redizajniram tako da postanu novi, moderni šorts ili torbica. Dodajem detalje poput vezova ili dodatnih ukrasa kako bih stvorila nešto potpuno novo. Jednom prilikom sam uspela da napravim korset od patika”, priča Anđela.

Put do uspeha nije bio jednostavan. Na početku su najveći izazovi bili savladavanje tehnike šivenja, s obzirom na to da je Anđela samouka.

 “Vremenom sam unapredila svoje veštine, ali sada se suočavam sa drugim izazovima. Na primer, kada stilisti traže da nešto bude gotovo za jedan dan, to zahteva mnogo rada i neprospavanih noći. Takođe, rad sa različitim materijalima može biti težak, posebno kada su u pitanju čvrsti materijali”, kaže ona.

Reakcije kupaca su veoma pozitivne. Ljudi su sve više zainteresovani za održivu modu i cene trud uložen u kreiranje unikatnih komada. 

“Kada vide da se neki stari komad može transformisati u nešto novo i moderno, to ih inspiriše i motiviše da podrže ovakve inicijative. Prvu kolekciju koju sam ikada napravila i izbacila se cela rasprodala, što defintivno nisam očekivala”, objašnjava.

Promocija brenda Kinno uglavnom se odvija preko društvenih mreža kao što su Instagram i TikTok. Ipak, najveću pažnju dobija kada poznate ličnosti nose njene kreacije. “Društvene mreže su moćan alat za povezivanje sa publikom i izgradnju zajednice. Koristim ih da pokažem proces kreiranja, podelim inspiraciju i komuniciram sa svojim pratiocima.”

Upravo je saradnja sa poznatim ličnostima i njihovim stilistima jedan od najuzbudljivijih aspekata Anđelinog posla. “Jednom sam uspela da za manje od 24 sata napravim custom komplet za poznatu pevačicu za nastup. Bilo je naporno, ali rezultat je bio fantastičan. Takvi izazovi me motivišu da nastavim dalje.” Seća se i prvog puta kada je videla devojku u gradu kako nosi jednu od njenih kreacija. “Bilo je to na nekoj žurci, i nisam stigla da joj priđem, ali videti svoj rad na nekome je neverovatno iskustvo.”

Planovi za budućnost brenda Kinno uključuju proširenje i uvođenje novih proizvoda. “Volela bih da imam svoj studio i tim ljudi koji će mi pomagati u kreiranju i realizaciji ideja. Trenutno radim sama kod kuće, ali cilj mi je da razvijem brend i ponudim još više unikatnih komada.”

Za one koji žele da počnu sa upcyclingom kod kuće, Anđelin savet je da budu kreativni i da se ne boje eksperimentisanja i grešaka. “Internet je sjajan izvor inspiracije i tutorijala. Počnite sa jednostavnim projektima i polako razvijajte svoje veštine. Najvažnije je da uživate u procesu i budete ponosni na svoje kreacije.”

Ova inspirativna priča pokazuje da je moguće spojiti kreativnost i održivost, i da stari komadi garderobe mogu dobiti novi život kroz inovativne pristupe kao što je upcycling. Brend Kinno, pod vodstvom Anđele, nastavlja da inspiriše i pokazuje kako moda može biti održiva i inovativna.

Foto: Kinno

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top