Mogu li trke Formule 1 postati održive? Upravo je napravljen prvi korak ka tome

Malo ko bi povezao Formula 1 trke sa održivošću, ali, možda paradoksalno za sport koji slavi sagorevanje goriva, liga ima cilj da do 2030. godine postigne neto nultu emisiju ugljenika.

Za F1 timove, to nije jednostavno kao korišćenje održivih goriva u motorima trkačkih automobila. Zapravo, automobili su odgovorni za manje od 1% ukupnog ugljeničkog otiska tima. Ogromna većina emisija dolazi iz drugih izvora, uključujući logistiku vezanu za trke, poslovna putovanja, kancelarijske prostore, računare i druge operativne aspekte.

Kako bi nadoknadio deo emisija iz ovih kompleksnijih izvora, tim Mercedes-AMG Petronas kupuje 5.500 metričkih tona ugljeničkih kredita od kompanije Chestnut Carbon, koja sadi šume na degradiranom poljoprivrednom zemljištu na jugoistoku SAD-a.

Krediti će biti isporučeni između 2027. i 2030. godine i predstavljaju oko 10% emisija koje je tim proizveo u 2023. Mercedes-AMG Petronas ima ambiciju da smanji emisije za 75% do 2030. i dostigne neto nultu emisiju ugljenika do 2040.

Iako je nova kupovina ugljeničkih kredita relativno mala, tim je takođe sklopio ugovor sa organizacijom Frontier, koju podržavaju Stripe, Google, Meta, Shopify i drugi lideri u tehnologiji.

Chestnut Carbon je nedavno postigao dogovor sa Microsoftom o kupovini 7 miliona metričkih tona ugljeničkih kredita i prikupio 160 miliona dolara u Series B investicionoj rundi kako bi proširio svoje operacije. Ova kompanija planira da isporuči 100 miliona ugljeničkih kredita do 2030. godine.

Foto: Unsplash

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search