NIS: Komunikacija ESG tema postala sastavni deo svake biznis vesti

Kao pre deceniju CSR i održivi razvoj, tako je poslednjih godina kao lajtmotiv velikog broja kompanija u komunikaciji postala skraćenica – ESG. Kovanica (Environmental, Social and Governance) trebalo bi da u sebi objedini reperkusije funkcionisanja privrednog ili nekog drugog sistema u sva tri navedena pravca, objašnjava Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a.

I dok je ovaj termin koji je malo ko koristio do pre neku godinu sada postao pravi „hype“ postavlja se pitanje kako se komunikatori snalaze u ovoj oblasti. Zapravo, kao i kod drugih važnih tema, ono na čemu će biti akcenat u određenoj meri određuje i industrija u kojoj radimo. Sistemi koji se bave novim tehnologijama ili trgovinom bilo prehrane, bilo nameštaja, mnogo jednostavnije, vidljivije i primamljivije mogu da priđu ovim temama, dok u energetici stvari stoje donekle drugačije. I komplikovanije za komunikaciju.

Ogromne korporacije koje u sebi sadrže kompleksne sisteme poput rafinerija ili pogona za proizvodnju gasa čine ogromne korake u ESG agendi. Investicije koje energetske kompanije imaju u ovoj oblasti mere se i u našoj zemlji milijardama evra, da ne pričamo o ciframa na nivou regiona. Sve to pokazuje suštinski značaj koji energetske kompanije imaju. Međutim, ti ogromni koraci koje energetski sistemi čine često budu manje vidljivi, odnosno manje primamljivi široj javnosti od na primer, jednostavnijih poteza koje u ESG agendi čine, na primer, ritejleri, zatim oni koji se bave mobilnom telefonijom i slično.

Stoga je u energetici potrebniji dodatni napor, dobro poznavanje samog biznisa, kako bi PR izvukao iz koraka u ESG agendi teme od značaja za komunikaciju i prikazao ih na način koji će biti prijemčiv, interesantan i razumljiv široj publici. Nimalo lak zadatak za komunikatore u energetici, ali opet i izazov i prilika da se još jednom prikaže značaj energetskih sistema ne samo za ekonomiju, već i za ekologiju, bezbednost i stabilnost svake države.

NIS na svojoj ESG agendi radi već godinama. Prvi verifikovani izveštaj o održivom razvoju u našoj zemlji objavio je upravo NIS, sada već davne 2011. godine. Primer su počele da slede i druge kompanije u našoj zemlji i ovi dokumenti sadrže dostignuća svake kompanije ne samo u oblasti „core“ biznisa, već i u zelenoj agendi, ulaganju u ekološke projekte, razvoj zaposlenih, razvoj lokalne zajednice u kojoj se posluje i slično. Osim toga, u NIS-u se značaju ekologije pridaje velika pažnja, te je komunikacija ESG tema postala sastavni deo svake biznis vesti koje objavljujemo. A razvoj digitalnih kanala samo je olakšao komunikaciju ESG tema.

I na kraju, komunikacija u energetici ima brojne specifičnosti u odnosu na druge industrije. I ako želimo biti uspešni u pričanju priča o energetici, ne možemo se uljuljkivati i imati komfor nekih drugih industrija. Da ponovimo, mi promenu stila komunikacije i proaktivnost moramo svakodnevno unapređivati, uz neizbežan dalji razvoj digitalnih rešenja i platformi. Inovativnost i proaktivnost su budućnost i energetike i PR-a.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search