Eng

Održivo poslovanje kao temelj zelene tranzicije: Kako kompanije i građani u Srbiji mogu da doprinesu

Vreme čitanja: < 1 min

U poslednjih nekoliko decenija, koncept održivog poslovanja postao je ključan za stvaranje održive budućnosti. Održivo poslovanje podrazumeva integrisanje ekoloških, društvenih i upravljačkih faktora u poslovne strategije radi postizanja ravnoteže između ekonomskih ciljeva, socijalnih potreba i zaštite životne sredine. U Srbiji, sve veći broj kompanija prepoznaje važnost održivosti i usklađuje svoje poslovanje sa ESG principima (Environmental, Social, Governance), kako bi ostvarile konkurentsku prednost i doprinele zelenoj tranziciji.

Jedan od ključnih aktera u promovisanju održivog poslovanja je UN Global Compact, koji promoviše principe održivog razvoja među kompanijama širom sveta. Kao što ističe generalni sekretar UN-a, António Guterres: “Održivi razvoj zahteva poslovnu odlučnost koja prepoznaje veze između ekonomskog razvoja, društvenog blagostanja i zaštite životne sredine.”

Međutim, održivo poslovanje nije samo odgovornost kompanija; svaki pojedinac takođe može da doprinese ovom procesu. Kroz smanjenje potrošnje resursa, podršku lokalnim inicijativama za zaštitu životne sredine i promociju održivih životnih stilova, građani mogu da igraju aktivnu ulogu u zelenoj tranziciji. Na primer, prelazak na e-mobility i korišćenje litijumskih baterija za električna vozila ne samo što doprinosi smanjenju emisija štetnih gasova, već i podstiče razvoj ekoloških tehnologija i industrije u Srbiji.

U skladu sa ovim, Zakon o zaštiti životne sredine Republike Srbije postavlja osnove za održivi razvoj, ističući značaj zaštite prirodnih resursa i prevenciju zagađenja. Kroz doslednu primenu zakonskih propisa i podsticanje inovacija u oblasti održivosti, Srbija može da postane lider u regionu po pitanju zaštite životne sredine i održivog razvoja.

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top