Harvard Business Review: Vreme je da promenimo način merenja ESG

Veliki deo globalnih investitora traži načine da njihove investicije ne donose samo finansijske prinose, već i širi društveni uticaj. Ovaj trend je doveo do toga da ulaganja u oblasti životne sredine, društva i upravljanja (ESG) postanu ključna u finansijskom sektoru. Do decembra 2020. godine, ESG imovina dostigla je jednu trećinu od 51.000 milijardi dolara američkih sredstava pod profesionalnim upravljanjem, a predviđa se da bi mogla premašiti 50.000 milijardi dolara do 2025. godine, piše Harvard Business Review.

Međutim, istraživanje tima Harvard Business Review pokazuje da ESG ocene pate od “zamke merenja” koja nastaje kada je metrika sistematski pristrasna prema određenim industrijama ili vrstama kompanija.

Tri zamke merenja:

  1. Evaluator se fokusira isključivo na ono što se lako može izmeriti, ignorišući složenije aspekte. Na primer, emisije gasova sa efektom staklene bašte (GHG). Agencije obično mere samo emisije iz opsega 1, koje su direktno pod kontrolom firme, ne uzimajući u obzir emisije u lancu vrednosti.
  2. Evaluator previše pojednostavljuje karakteristiku koju meri. ESG ocene ne pružaju dovoljno informacija o zelenim inovacijama koje kompanije sprovode. Na primer, firme koje se bave proizvodnjom nafte, gasa i energije često proizvode više i kvalitetnije zelene patente, ali su isključene iz ESG fondova zbog nižih ocena.
  3. Evaluator pokušava da svede višedimenzionalne ESG podatke na jedan broj. Integrisanje ovih metrika u jednu ocenu gubi previše informacija važnih za investitore.

Rešenje koje predlažemo ima za cilj poboljšanje transparentnosti, efikasnosti i efektivnosti u investicijama. Ovo bi stvorilo win-win-win-win situaciju za firme, investitore, kreatore politika i širu zajednicu.

  1. Razdvojiti E, S i G. Na taj način, direktori i kompanije mogu da se fokusiraju na aspekte koji najviše odgovaraju njihovim operacijama, dok investitori mogu da usklade svoje investicione ciljeve sa svojim preferencijama u oblasti životne sredine, društva ili upravljanja.
  2. Osnažiti firme da zajednički izjavljuju svoje ESG ciljeve. Kompanijama bi se omogućilo da izaberu i javno izjave dimenzije na koje će se fokusirati kada je reč o ESG ciljevima. To bi omogućilo kompanijama da se fokusiraju na aspekte koji su najvažniji za njihove poslovne aktivnosti, čime se osigurava da resursi budu usmereni tamo gde mogu imati najveći učinak.

Ovaj pristup bi omogućio transparentnu komunikaciju prioriteta kompanije vezanih za ESG, omogućavajući investitorima, zainteresovanim stranama i javnosti da razumeju prioritete kompanije, dok bi kreatori politika mogli efikasnije da prate ispunjavanje ovih ciljeva.

Photo: Ilustracija Freepik

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search