Internacionalna konferencija “Prodaja i prodajni kontroling” koja se održava po četvrti put, odgovorila je na postavljeno pitanje: “Kako ESG koncept utiče na prodajne rezultate?” i otvorila nove teme za diskusiju. Događaj je održan u saradnji sa Privrednom komorom grada Beograda, a organizatori, predstavnici kompanije Casa Forte, Veljko Davidović i Biljana Lazarević su u uvodnom obraćanju istakli da je tema ESG sveprisutna i diskutovana u kroz različite aspekte, ali se po prvi put u javnoj diskusiji razmatra uticaj ovog koncepta na rezultate prodaje.
“Novi standardi koje domaći i multinacionalni korporativni kupci zahtevaju od domaćih dobavljača iz segmenta malih I srednjih preduzeća utiču na rezultate prodaje tako što u prvom momentu usporavaju realizaciju. Usklađivanje poslovanja i izveštavanja sa ESG standardima traži vreme i traži investicije- investicije u drugačiju opremu ili prilagođavanje postojeće, ulaganje u ljude, ali ujedno i preduzeća koja se opredele za ovaj korak čini konkurentnijim u dugom roku”, rekao je Veljko Davidović, Casa Forte.
Vidosava Džagić, pomoćnik direktora, PKS – Regionalna komora grada Beograda prezentovala je rezultate Ispitivanja uticaja kriza na ostvarenje ciljeva održivosti (ESG) i razvoj strategija koje povećavaju otpornost preduzeća,
U ispitavanju su učestvovala preduzeća – Mikro malo i srednje preduzeće prosečne starosti 24 godine – 76% ima prihode manje od 10 miliona evra – Dominantno se bave industrijskom proizvodnjom, – 2/3 izvoze Ispitanici su – 41% su i vlasnici preduzeća – Trećina je starosti između 40 – 50 godina – Na rukovodećem položaju 10-20 godina – Oko 1/3 su žene
Zaključci istraživanja su:
- Umesto ESG – GES
- 61% ima ESG strategije i ciljeve za narednih 12 dok 57% je definisalo i konkretne aktivnosti
- U domenu održivosti, 78% ne priprema izveštaj
- Izazovi: resurski ( ljudi – znanje), brzina promena, kapital, tehnologije
- Primena modela cirkularne ekonomije: za 46% novo
- Investicije u ESG pojačava pritisak na finansiranje i likvidnost preduzeća
- Primena veštačke inteligencije na samog začetku (15%)
Upravnik Centra za zelenu ekonomiju prof. dr Dejan Jovanović je istakao da je za brigu preduzeća o životnoj sredini i ostvarenje dobrih ekoloških performansi veoma važno da postoji podrška menadžmenta, odnosno da je komponenta G – korporativno upravljanje ključno za postizanje komponente E i S i da je sve veći broj zagovornika koji ističu da komponenta koja se odnosi na korporativno upravljanje treba da bude ispred ekološke i socijalne komponente. Takođe, on je istakao da iako se o ESG konceptu intenzivnije govori u proteklih par godina, da se radi o konceptu koji uspešne kompanije primenjuju dugi niz godina.
Photo: PR Casa Forte