Operacije očiju, kuće i sadnja drveća: Ko je JUTJUBER koji je potrošio milione na humanost?

MrBeast je poznat po svojim spektakularnim viralnim videima i velikodušnim humanitarnim delima.

YouTube zvezda, čije je pravo ime Džimi Donaldson, u svojim je videima poklonio milione dolara za različite ciljeve, poput Fondacije za Dan drveća (Arbor Day Foundation) i organizacije The Ocean Cleanup.

Ovaj 26-godišnjak je započeo karijeru na YouTube-u objavljujući video-snimke pod korisničkim imenom MrBeast6000 iz svog rodnog grada Grinvila u Severnoj Karolini, gde i dalje živi. Godine 2017. postao je viralan sa videom u kojem je brojao od nule do 100.000, što je bio početak puta koji ga je doveo do toga da postane najpoznatiji kreator na YouTube-u.

Ima više od 395 miliona pretplatnika na YouTube-u. Iako se njegova neto vrednost ne zna tačno, u februaru 2025. izjavio je da je “na papiru” milijarder. Njegove humanitarne akcije i poklanjanje novca pomogli su mu da postane viralan. Tako je 2021. izazvao učesnike da ostanu u krugu, a poslednjoj osobi koja je napustila krug poklonio je 500.000 dolara. Video je pregledan više od 500 miliona puta.

MrBeast takođe vodi humanitarnu organizaciju pod nazivom Beast Philanthropy, koja sprovodi kampanje za donacije novca i resursa. Organizacija u Severnoj Karolini vodi i banku hrane pod nazivom The Beast Pantry. YouTube kanal Beast Philanthropy ima više od 27 miliona pretplatnika.

Donaldson je počeo da uključuje humanitarne akcije u svoj sadržaj još 2017. godine, nakon što je potpisao svoj prvi sponzorisani ugovor na YouTube-u. Za to sponzorstvo je plaćen 10.000 dolara, a u videu je taj novac dao kao napojnice dostavljačima pice.

Taj gest promenio je pravac njegove strategije pravljenja sadržaja. Od tada je počeo da pravi video-snimke u kojima poklanja novac ljudima u svojoj zajednici, Twitch strimerima, pa čak i dostavljačima hrane.

U početku su mu ta poklanjanja pomogla da postane viralan na internetu, što mu je omogućilo da donira još više novca različitim ljudima i dobrotvornim organizacijama. Međutim, vremenom su njegove humanitarne akcije postale i predmet kontroverzi.

MrBeastove humanitarne akcije: od poklanjanja novca do dobrotvornih izazova

MrBeast je podelio ogromne sume novca za najrazličitije ciljeve – od sadnje drveća i čišćenja okeana do plaćanja operacije katarakte nekome kome je to bilo potrebno.

Godine 2019. Donaldson je dospeo u nacionalne vesti zahvaljujući svojoj onlajn kampanji za prikupljanje sredstava za sadnju 20 miliona stabala. Udružio se sa Fondacijom za Dan drveća u okviru pokreta pod nazivom #TeamTrees, koji je privukao i donacije od Elona Muska.

MrBeast obično finansira svoje humanitarne akcije kroz sopstvene biznise, sponzorske ugovore i prihode od reklama na svom YouTube kanalu. Formirao je tim koji upravlja njegovim filantropskim projektima, a među njima je i Daren Margolijas, koji je ranije radio u razvoju nekretnina i sada je postao zaštitno lice organizacije Beast Philanthropy.

MrBeast YouTube Screenshot

Donaldsonove humanitarne akcije imale su i kulturološki uticaj, učinivši dobrotvorni rad istovremeno „kul“ i zabavnim, piše Business Insider.

Reakcije na MrBeastove humanitarne akcije

MrBeastove dobrotvorne akcije izazvale su i kritike onih koji smatraju da su njegovi filantropski potezi usmereni više na samopromociju nego na istinsku pomoć. Na primer, 2023. godine naišao je na osudu na mreži X (bivši Twitter) zbog videa u kojem je finansirao operacije očiju za ljude sa kataraktom.

To nije bio jedini put da su ga optužili za „pozerske“ humanitarne akcije. Neki korisnici interneta tvrdili su da su njegovi videi namešteni.

Njegovi grandiozni gestovi često se kritikuju jer, kako neki kažu, ne rešavaju sistemske probleme poput siromaštva, već služe kao zabava. Na primer, nakon njegovog videa iz 2024. pod nazivom „Napravio sam 100 kuća i poklonio ih“, deo publike ga je kritikovao jer, po njihovom mišljenju, koristi ljude iz videa kako bi prikupio preglede.

Kontroverze su pratile i video iz 2023. u kojem je konobarici poklonio automobil na TikToku. Neki gledaoci su izrazili razočaranje jer je automobil imao njegov YouTube logo i ime njegovog brenda čokolade Feastables, optuživši ga da koristi poklon u promotivne svrhe.

U trenucima kada naiđe na osudu, MrBeast obično odbacuje kritike i naglašava da ne odustaje od pomaganja drugima.

Foto: MrBeast YouTube Screenshot

Povezani Članci

Najnovije

Scroll to Top
Search