Aleksandra Mirić, predstavnica CSR odeljenja kompanije Lidl Srbija, pružila je uvid u značaj ESG principa u modernom poslovanju, istakla ključne projekte na koje je ponosna i podelila praktične savete za primenu održivosti u svakodnevnom životu. Kroz ovaj razgovor, saznajemo kako Lidl Srbija aktivno doprinosi pozitivnim promenama i kako svako od nas može da postane deo globalnog pokreta ka održivijoj budućnosti.
Da li će ESG praksa da jača na značaju u poslovnim procesima?
U današnje vreme, uključenje ESG principa u strateško planiranje kompanijskog poslovanja skoro je pa neizbežno, pogotovo ako se radi o većim ili internacionalnim kompanijama. ESG nesumnjivo dobija na značaju u poslovnim procesima, a potrošači i investitori sve više vrednuju odgovorno poslovanje. Dodatno, regulative koje promovišu održivost postaju prioritet na globalnom nivou. Kompanije koje se posvete ESG inicijativama ne samo da time grade pozitivnu reputaciju, već jačaju i veze sa zajednicama, poboljšavaju radne uslove i smanjuju negativan uticaj na životnu sredinu. Jednačina je jednostavna: ako želimo da poslujemo profitabilno za 50 godina, moramo kompaniju učiniti održivom već danas. Takva praksa omogućava održiv rast i dugoročnu konkurentnost, a ESG, bez sumnje, postaje ključ uspeha u budućnosti. Zato, ESG praksa već zauzima centralno mesto u našem poslovanju i sigurna sam da će njen značaj ubuduće samo rasti. Fokusiramo se na integraciju principa održivosti u sve aspekte našeg poslovanja i u čitavom lancu snabdevanja, kako bismo kao uticajna društveno odgovorna kompanija doprineli pozitivnim promenama na globalnom, kao i lokalnom nivou.
Na koju ESG aktivnost ste ponosni što se tiče vaše kompanije?
Najpre sam ponosna što radim u kompaniji koja ESG praksama posvećuje jedno od centralnih mesta u svom poslovanju. Lidl je svestan uticaja koji proizilazi iz poslovanja kompanije i zato mogu da kažem da sam ponosna na sve aktivnosti koje smo sproveli jer je svaka od njih, čak i one koje deluju „male“, imala važnu ulogu u ostvarenju vizije naše kompanije o „zelenoj“, održivoj budućnosti. Isto tako, ponosna sam i na naše velike korake, poput projekta „Dobro se reciklažom vraća“, kroz koji smo uspešno pokazali da depozitni sistem zaslužuje mesto u svakodnevici svih nas, kao i na internacionalno partnerstvo Lidla sa Svetskom fondacijom za prirodu (WWF), kroz koje nastojimo da se suprotstavimo globalnim ekološkim izazovima kroz zajedničke inicijative.
Šta možemo na ličnom planu, u domu, porodici, ulici da uradimo da ispunimo ESG principe, naročito ekološku komponentu?
Na privatnom planu možda čak i ne moramo da se vodimo ESG principima kao takvim, jer često kompleksne teme odvraćaju ljude od participacije. Stoga uvek nastojim da razmišljam jednostavno, jer verujem da se velike promene dešavaju kroz male, svakodnevne akcije i da svaki pojedinac ima moć da bude njihov pokretač. Na primer, kada izaberete šetnju umesto vožnje, doprinosite očuvanju životne sredine, ali i svom zdravlju; kada vam se dopadne komad garderobe, važno je da razmislite da li vam je zaista potreban ili jednostavno osećate „potrošački impuls“. Kupovina bez ograničenja je pogubna po našu planetu, zbog čega je važno da stvarima dajemo drugu šansu – ono što je pokvareno, možemo da popravimo, a ono što nam više nije potrebno možemo da poklonimo, recikliramo ili iskoristimo na drugi način. Takođe, izuzetno su važne i nove generacije u ovom smislu – zato treba edukovati i podsticati najmlađe da usvoje navike poput reciklaže, štednje resursa i kupovine održivih proizvoda. Njima će ovakvo ponašanje brzo postati prirodno i uticaće pozitivno na svoju okolinu. Generalno je tako, da bismo podstakli druge da poštuju i čuvaju prirodu, ne moramo biti ekološki „guru“ – dovoljni su strpljenje, istrajnost i puno malih dela koja doprinose boljitku, jer se malim koracima mogu dostići i najviši ciljevi.
Foto: Lidl Srbija